IAR
Petar Petrovic
08.09.2013
Warszawa: konkurs na logo Dworca Centralnego
50 tysięcy złotych chcą wydać Polskie Koleje Państwowe na logo Dworca Centralnego w Warszawie. Władze spółki doszły do wniosku, że dworzec, mimo, że jest rozpoznawalny, powinien mieć rozpoznawalny znak.
Hala główna Dworca Centralnego w Warszawiewikipedia commons/użytkownik Boston9
Spółka zorganizowała konkurs, w którym mogą jednak wziąć udział tylko profesjonaliści. Dyrektor marketingu w PKP Justyna Sołtyk chce, by dworzec stał się miejscem rozpoznawalnym i lubianym. Jej zdaniem dworzec może stać się miejscem ciekawych inicjatyw kulturalnych, a nawet dobrej zabawy. Dlatego właśnie został ogłoszony konkurs na logotyp. Dzięki temu dworzec będzie miał swoją spójną identyfikację.
Inicjatywie przyklasnęło Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Jego członek, profesor Lech Majewski uważa, że w dzisiejszych czasach logo jest niezbędne. Podkreślił, że logotypy mają wszystkie instytucje, wiele budynków i prawie wszystkie firmy.
Prace można składać do 26 września. Regulamin konkursu znajduje się na stronie pkp.pl. Ogłoszenie wyników nastąpi 5 grudnia, w 38 rocznicę otwarcia Dworca Centralnego.
pp/IAR
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>