- Jednoznacznych przepisów dotyczących tego tematu nie mamy, nad czym ubolewamy od wielu lat. Jeden przepis z Kodeksu cywilnego mówi on tym, że umowa powinna być napisana w sposób jasny i czytelny dla konsumenta - mówi Kamil Pluskwa-Dąbrowski, prezes Federacji Konsumentów. Zapis ten, jak dodaje specjalista, odnosi się bardziej do treści niż do formy.
Pluskwa-Dąbrowski przyznaje, że takie działanie może być związane z celem, który chcą osiągnąć firmy, uciekające się do takich zabiegów. - Umowa ma się zmieścić na jak najmniejszej ilości papieru. Wydaje mi się, że przedsiębiorcy czasami wychodzą poza granice zdrowego rozsądku z minimalizowaniem objętości umowy poprzez zmniejszanie czcionki - dodaje szef Federacji Konsumentów.
Słuchacz Jedynki skarży się, że umowy lub jej ważniejsze fragmenty pisane są małym drukiem. Czy można temu zaradzić? Posłuchaj całej audycji.
Janusz Weiss sprawdza. Wcześniejsze audycje >>>
Audycja "Wszystko, co chciałbyś wiedzieć i nie boisz się zapytać" towarzyszy słuchaczom Jedynki codziennie od poniedziałku do piątku. O godz. 8.40 Janusz Weiss przedstawia temat, którym tego dnia będzie się zajmował, o godz. 12.50 oraz 14.10 relacjonuje postępy poszukiwań, a w głównym wydaniu audycji o godz. 16.30 podsumowuje całodzienne działania, rozmawia z ekspertami i przedstawia wnioski.
Z pytaniami do redaktora Janusza Weissa można dzwonić pod nr tel: 22 645 21 55. Można też pisać na adres: weiss@polskieradio.pl.
sm, pg