Mieszkanka podkrakowskiej wsi nie jest zadowolona z postępowania lekarza pierwszego kontaktu. Pacjentka cierpi na nadciśnienie tętnicze, ale nie dostała skierowania do specjalisty, nie zlecono także żadnych badań.
Rzeczniczka małopolskiego oddziału NFZ Jolanta Pulchna wyjaśnia, że w takiej sytuacji pacjentka może złożyć skargę u dyrektora przychodni, w której się leczy. - Zapewne z wielu względów uzna to jednak za mało korzystne, bo nie chce wchodzić w konflikt. Ma jednak także prawo skontaktować się z naszym działem skarg i wniosków, który zobowiązany jest do podjęcia interwencji - dodała. Jeszcze inną instancją, która służy pomocą jest Rzecznik Praw Pacjenta.
Pełniąca tę funkcję Krystyna Barbara Kozłowska zaleca pacjentom, by domagali się wpisania do swojej dokumentacji medycznej odmowy skierowania do specjalisty. - Wtedy ja mam czarno na białym, że pacjent zgłaszał tego typu problem, a lekarz mu odmówił - podkreśla.
Przy okazji tej sprawy Janusz Weiss wyjaśnił także dlaczego od nowego roku skierowania będą także potrzebne do okulisty i dermatologa.
Z pytaniami do Janusza Weissa można dzwonić pod nr tel: 22 645 21 55. Można też pisać na adres: weiss@polskieradio.pl .
***
Tytuł audycji: Wszystko, co chciałbyś wiedzieć i nie boisz się zapytać
Prowadził: Janusz Weiss
Goście:
Data emisji: 29.12.2014
Godzina emisji: 17.30
asz