Jedynka
Anna Borys
08.05.2015
Polska żywność mocno promuje się w Chinach
W piątek trzeci i ostatni dzień Targów Rolno-Spożywczych SIAL China 2015, odbywających się w Szanghaju.
Posłuchaj
-
O promocji naszych firm na Targach Rolno-Spożywczych SIAL China 2015 w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki mówił Waldemar Broś -prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich (Dariusz Kwiatkowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także
W tym roku uczestniczy w nich około 2700 wystawców, wśród nich stu kilkudziesięciu z Polski, w tym przetwórcy mleka, dla których chiński rynek powoli otwiera się coraz szerzej. Co już eksportujemy do Chin i co chcielibyśmy tam eksportować: Waldemar Broś -prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich. - Są to jedne z największych targów na świecie nawet 20 tys. osób zwiedzających dziennie – mówi gość. - Chińczycy są zainteresowań importem z Polski mleka. Naszym celem jest jednak przekonanie Chińczyków do polskich serów. Bo sery to nasza podstawa produkcji. Ważne są również koszty transportu. Przewóz sera jest tańszy niż mleka – wyjaśnia rozmówca.
Rząd wspiera polskie firmy
Ministerstwo Rolnictwa bardzo się starało, by otworzyć nowe rynki dla naszych eksporterów. - Minister Sawicki poświęcił dużo czas na podróże w ten rejon świata – podkreśla gość.
Dodatkowym bonusem dla polskich przedsiębiorstw jest fakt, że w tym roku organizatorzy targów wyróżnili polskich producentów rolnych dając im dodatkowe możliwości promocji – prezentacje i reklamy.
Organizatorzy spodziewają się, że liczba gości odwiedzających tegoroczne Targi Spożywcze SIAL China w Szanghaju przekroczy 55 tysięcy
Dariusz Kwiatkowski, abo