Jak podał Orlen, obecny wolumen przewozów drogowych w Grupie wynosi ok. 12 mln ton rocznie. Docelowo, zgodnie z przyjętą strategią, przewozy ok. 7 mln ton produktów, w tym benzyny, diesla, paliw JET i LPG będą realizowane z wykorzystaniem własnych zasobów.
Pozostałe 5 mln ton będzie obsługiwane przez przewoźników zewnętrznych. Będą to głównie przewozy produktów chemicznych i petrochemicznych, zarówno krajowe, jak i międzynarodowe.
Rozbudowa własnych zasobów transportowych pozwoli na zachowanie pełnej kontroli nad produktem w całym łańcuchu logistycznym, a marża na przewozach drogowych zatrzymana zostanie w grupie - zaznaczył Orlen.
- Zakup spółki OTP oraz centralizacja kompetencji transportowych pozwoli na osiągnięcie oszczędności na poziomie nawet 25 mln zł rocznie. Dlatego zdecydowaliśmy się na odzyskanie perspektywicznych aktywów transportowych, co do których decyzja o sprzedaży zapadła w 2015 r. Przyjęty kierunek rozwoju stwarza również przestrzeń do współpracy z polską branżą transportową - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Orlen przejmuje trzy farmy wiatrowe. Staje się czwartym graczem na krajowym rynku OZE
Spółka OTP powstała na bazie aktywów Orlen Transport, o którego sprzedaży do Grupy Trans Polonia zdecydowano w 2015 r. Jak podkreślił Orlen, OTP od czasu wejścia do Grupy Trans Polonia była intensywnie rozwijana, zdobywając większe doświadczenie i rozszerzając kompetencje w obszarze transportu drogowego.
Obajtek zaznaczył, że "centralne zarządzanie logistyką drogową wymaga bowiem dodatkowo zbudowania silnego i stabilnego portfolio firm zewnętrznych, które w sposób niezawodny i optymalny kosztowo będą uzupełniały przewozy dla Grupy".
OTP jest jednym z największych w Polsce dostawców usług transportu drogowego. Jak podał Orlen, w 2019 r. spółka przewiozła prawie 6 mln m sześc. paliw, paliw lotniczych oraz LPG.
PAP, PR24, akg