Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Dwójka
Michał Mendyk 30.05.2015

Do stu polskich teatrów ustawiły się kolejki!

To efekt akcji "Bilet za 250 groszy" przeprowadzonej w całej Polsce 23 maja - w Dniu Teatru Publicznego. Czy pieniądze to jedyna bariera oddzielająca Polaków do krajowych scen?
Jak sprawić, by ludzie, którzy nie wiedzą, gdzie jest najbliższy teatr, ustawili się w kolejce po bilety?Jak sprawić, by ludzie, którzy nie wiedzą, gdzie jest najbliższy teatr, ustawili się w kolejce po bilety?Glowimagers/EastNews
Posłuchaj
  • Rozmowa o akcji "Bilet za 250 groszy" (250 lat teatru publicznego w Polsce/Dwójka)
Czytaj także

- Bilety na trzy sceny Teatru Narodowego sprzedały się 11 maja w trzy kwadranse. W mniejszych teatrach to była kwestia minut - mówiła Agnieszka Michalak, koordynatorka akcji z Instytutu Teatralnego. - Kolejki ustawiały się nawet o 4.00 rano. Przed Teatrem Dramatycznym w Płocku rozbito namiot dla odwiedzających - dodała.

Zdaniem naszego gościa bariera, którą akcja "Bilet za 250 groszy" miała przełamać, ma nie tylko wymiar finansowy. - Ludzie myślę, że teatr jest za drogi, ale też "nie dla nich", lecz dla jakichś elit - powiedziała Agnieszka Michalak.

Akcja pokazała także, czego można się nauczyć, gdy biletów nie da się kupić przez internet.

***

Audycja: 250 lat teatru publicznego w Polsce 

Prowadzi: Maciej Nowak

Gość: Agnieszka Michalak (koordynatorka akcji "Bilet za 250 groszy" z Instytutu Teatralnego)

Data emisji: 29.05.2015

Godzina emisji: 15.00

mm/jp