W Polsce funkcjonują setki podmiotów zajmujących się produkcją gier - od dwuosobowych zespołów poświęconych niezależnym produkcjom, po firmy z doświadczeniem zajmujące się projektami z milionowymi budżetami. Mniejsze studia często składają się z młodych ludzi, którym przydałaby się fachowa pomoc. Takie wsparcie gwarantuje Fundacja Indie Games Polska, koordynująca działania, wspierająca autorów i reprezentująca ich w kontaktach, np. z ministerstwami.
– W celach promocyjnych organizujemy m.in. polskie stanowiska na zagranicznych targach. Pomagamy również znaleźć osoby, które mogłyby zainteresować się grą i zdecydować się na podpisanie kontraktu wydawniczego lub napisanie recenzji w zagranicznym medium. Nasze wsparcie chcemy realizować w początkowej fazie pracy młodych twórców. Dzięki doświadczeniu we współpracy z naszą Fundacją mają oni nabyć odpowiednie umiejętności tak, by w przyszłości samemu radzić sobie na rynku gier wideo – powiedział Marek Czerniak z Fundacji Indie Games Polska.
Oprócz wsparcia niezależnych producentów gier Fundacja Indie Games Polska, w ramach swojej działalności, kreuje również świadomość społeczną dotyczącą roli gier wideo jako nowoczesnego medium oraz równoprawnego uczestnika rynku kultury.
– W dzisiejszych czasach bardzo łatwo rozpocząć przygodę z tworzeniem gier, ale im dalej, tym trudniej. Mam tu głównie na myśli odpowiednie wypromowanie produktu w zalewie większych i mniejszych produkcji, które z bardzo dużą częstotliwością pojawiają się na rynku – dodał Maciej Miąsik, związany z Fundacją autor gier.
Na temat współdziałania Fundacji Indie Games Polska z innymi podmiotami mówiła także Olena Kolikhova z Microsoft Polska.
Ponadto w audycji Michał Staniszewski ze Studia Plastic opowiedział o nowej polskiej grze Bound inspirowanej malarstwem nowoczesnym.
Nie zabrakło również przeglądu najważniejszych informacji ze świata gier i nowych technologii.
24. Poziom prowadzili Kasia Gizińska i Przemek Pawełek.
Polskie Radio 24/db
___________________
Data emisji: 27.08.2016
Godzina emisji: 14.15