PolskieRadio 24
Jakub Wacławski
26.04.2016
Ile miasta wydają na promocję?
W Magazynie Samorządowym Robert Stępowski z portalu MarketingMiejsca.pl wyjaśniał, jak kształtują się wydatki budżetów miejskich przeznaczonych na promocję. W minionym roku na działania promocyjne powyżej 10 mln zł wydały m.in. Warszawa, Katowice, Bydgoszcz i Łódź.
Posłuchaj
-
26.04.16 Robert Stępowski: „Miasta boją się reakcji mediów na to, ile wydały na określone wydarzenia i gadżety promocyjne (…)”.
Samorządowcy przewidują, że wydatki promocyjne większości polskich miast w 2016 roku pozostaną na stabilnym poziomie. Są miasta jak m.in. Bydgoszcz, Gdańsk i Wrocław, które planują w tym roku na promocję wydać znacznie więcej niż w 2015 roku. Nie brakuje jednak miast, gdzie wydatki na promocję będą ograniczane.
Robert Stępowski powiedział w Polskim Radiu 24, że władze kilku miast niechętnie ujawniały wydatki przeznaczone na promocję.
– Miasta boją się reakcji mediów na to, ile wydały na określone wydarzenia i gadżety promocyjne. Istnieje obawa, czy lokalni dziennikarze nie zaczną atakować władz, że to zbyt dużo i można było inaczej spożytkować te pieniądze np. na budowę dróg. Tymczasem promocja służy temu, aby mieszkańcom żyło się lepiej. Dobrze wypromowane miasto przyciąga inwestorów i turystów – mówił ekspert.
Więcej o finansowaniu działań promocyjnych miast w całej rozmowie.
Polskie Radio 24/gm
tagi: