Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Agata Mrózek 31.08.2010

„Stacja Gdańsk” nauczy solidarności

W „Poranku” 31 sierpnia mówiliśmy ponadto o ochronie prywatności w sieci i planach ekspansji Google’a.
XXX-lecie SolidarnościXXX-lecie "Solidarności"(źr.Wikipedia)
Posłuchaj
  • "Stacja Gdańsk" nauczy solidarności
  • Zadbaj o reputację on-line
  • Google zagrozi Facebookowi?
Czytaj także

31 sierpnia w „Poranku”:

„Stacja Gdańsk” nauczy solidarności

Już 26 września rusza międzynarodowy projekt „Stacja Gdańsk”, realizowany przez Europejskie Centrum Solidarności. Jego celem jest promowanie wśród młodych Europejczyków idei wolności, solidarności i godności ludzkiej. Jak zapowiada Andżelika Górska, koordynatorka projektu, uczestnicy „Stacji Gdańsk” wezmą udział w serii wykładów i warsztatów z udziałem uznanych autorytetów w dziedzinie historii i politologii. Spotkania są okazją do debaty na temat walki z totalitaryzmem, pretekstem do nawiązania kontaktów, stworzenia platformy do rozmów na tematy istotne dla każdego obywatela. Program obejmuje również zwiedzanie Westerplatte, Muzeum Drogi do Wolności i Muzeum w Sztutowie.

Zadbaj o reputację on-line

Jak możemy chronić swoją prywatność w sieci? – Każdy z portali udostępnia tzw. opcje prywatności, które w sposób ścisły określają dostępność naszych danych dla innych użytkowników – zapewnia Maciej Gajewski z magazynu „Chip”. – Znacznie ważniejsze niż opcja prywatności jest zarządzanie treścią własnego profilu – uprzedza Ilona Grzywińska z wyszukiwarki osób 123people. – Konieczny jest regularny monitoring opinii i informacji na temat użytkownika – dodaje. Umożliwiają to specjalne wyszukiwarki, dzięki którym dowiemy się, co wyświetla się na nasz temat na forach internetowych, portalach społecznościowych i blogosferach.

Google zagrozi Facebookowi?

Po ostatnim niepowodzeniu komunikatora internetowego Google – aplikacji Wave, która miała zrewolucjonizować sposób porozumiewania się przez Internet, internetowy gigant przechodzi do kontrataku. W ostatnim miesiącu przejął udziały w trzech firmach związanych z serwisami społecznościowymi. Zdaniem ekspertów, Google pozazdrościł popularności Facebookowi i planuje wykorzystać zdobyte doświadczenia, by z impetem wejść na rynek gier społecznościowych. Zapowiadają się naprawdę imponujący wyścig.

Am