Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Michał Mendyk 17.09.2015

Konkurs Chopinowski w Polskim Radiu. Wyjątkowe emocje

Już za dwa tygodnie rozpocznie się w Warszawie XVII Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina. Zmagania 81 pianistów z 20 krajów ze szczególną uwagą będzie śledzić Polskie Radio.
Posłuchaj
  • Prezes Andrzej Siezieniewski o obecności konkursu chopinowskiego na antenach Polskiego Radia (IAR)
  • Dyrektor Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina Artur Szklener o wyjątkowym odbiorze konkursu w Polsce (IAR)
Czytaj także

Wszystkie programy zaplanowały specjalne audycje. - Właściwie przeniesiemy się w dużej części do Filharmonii Narodowej i będziemy towarzyszyli wszystkim wydarzeniom, jakie będą się działy w trakcie tych trzech tygodni konkursowych - zapowiada prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski.

Polskie Radio jest partnerem medialnym Konkursu, a Program Drugi jego współorganizatorem. I tylko na antenie Dwójki będzie można wysłuchać transmisji koncertów inauguracyjnych czy popisów laureatów. - Będziemy nie tylko przysłuchiwać się wykonaniom, ale także obserwować i relacjonować te emocje, które im towarzyszą - podkreśla dyrektor Programu Drugiego Małgorzata Małaszko-Stasiewicz.

Posłuchaj
00:28 chopin malaszko.mp3 Dyrektor Dwójki Małgorzata Małaszko-Stasiewicz o wyjątkowej atmosferze towarzyszącej konkursowi (IAR)

 

Zmagania oceniać będzie 17-osobowe jury pod przewodnictwem prof. Katarzyny Popowej-Zydroń, w tym zwycięzcy poprzednich Konkursów Chopinowskich jak Adam Harasiewicz, Martha Argerich, Garrick Ohlsson czy Yundi.

Posłuchaj
00:16 chopin szklener 2.mp3 Dyrektor Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina Artur Szklener o uczestnikach konkursu (IAR)

 

Polskie Radio od początku tj. od 1927 roku towarzyszy Konkursowi. Nieprzerwanie rejestruje konkursowe wykonania, współwydaje je także na płytach. Tradycyjnie funduje również nagrody za najlepsze wykonania mazurków Fryderyka Chopina.

Wśród najwybitniejszych laureatów tego prestiżowego wyróżnienia znaleźli się, między innymi, Krystian Zimerman, Martha Argerich czy Garrick Ohlsson. Dzięki współpracy z Europejską Unią Nadawców (EBU) Konkurs Chopinowski dociera do milionów słuchaczy na całym świecie.

XVII Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina odbędzie się w dniach 1-23 października w Warszawie, ale już teraz rusza - największa w historii konkursu - kampania promocyjna pod hasłem "Chopin bez granic".

W całej Polsce i za granicą pojawią się tysiące nośników, materiałów promocyjnych i emisji spotów prezentujących reakcje przedstawicieli różnych pokoleń na muzykę Fryderyka Chopina. Celem kampanii jest zainteresowanie jak największej liczby osób do słuchania muzyki polskiego kompozytora w wykonaniu najlepszych pianistów z całego świata.

- Chcemy przekonać zwłaszcza młodych ludzi, że Konkurs Chopinowski nie jest tylko wydarzeniem a la sportowym, ale za tym wszystkim kryje się wspaniała, a zarazem atrakcyjna dla każdego, bez względu na wiek, kolor skóry, wykształcenie czy doświadczenie - muzyka - mówi dyrektor Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina Artur Szklener.

IAR/fc