Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Katarzyna Karaś 30.04.2016

Fenomen rodzinnej przedsiębiorczości

- Mój syn, podobnie jak mój ojciec, nie widzi dla siebie miejsca na świecie poza firmą - przyznał Andrzej Jacek Blikle.
Posłuchaj
  • Przedsiębiorczość przekazywana z pokolenia na pokolenie (Damska torebka/Jedynka)
Czytaj także

 - To, co jest ważne, to to, że firmy rodzinne są najczęściej oparte na wartościach godnościowych. Wartością jest uczciwość, rzetelność i trwanie na rynku tak długo, żeby móc przekazać firmę następnemu pokoleniu - dodał.

W Polsce aż 78 proc. wszystkich firm to przedsiębiorstwa rodzinne. - Dla nas rodzina to jest firma. Członkom rodziny wiedzę przekazuje się bardziej przez osmozę niż innym pracownikom, ponieważ po prostu więcej czasu ze sobą spędzamy. W rodzinie łatwiej jest kontynuować idee, pomysły. Można liczyć na wsparcie w trudnych sytuacjach i pełne zaufanie - stwierdził Marek Bernaciak z AMB Technic.

O historii polskiej przedsiębiorczości w audycji "Damska torebka" opowiedział Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha. Z kolei o funkcjonowaniu firm rodzinnych i ich wizerunku porozmawialiśmy z Katarzyną Gierczak-Grupińską z Fundacji Firmy Rodzinne.

***

Tytuł audycji: Damska torebka

Prowadzą: Marta Januszewska, Mira JankowskaMałgorzata Ostrowska-Królikowska

Goście: Katarzyna Gierczak-Grupińska (Fundacja Firmy Rodzinne), Andrzej Sadowski (ekonomista, Centrum im. Adama Smitha)

Data emisji: 30.04.2016

Godzina emisji: 11.14

kk