- To, co jest ważne, to to, że firmy rodzinne są najczęściej oparte na wartościach godnościowych. Wartością jest uczciwość, rzetelność i trwanie na rynku tak długo, żeby móc przekazać firmę następnemu pokoleniu - dodał.
W Polsce aż 78 proc. wszystkich firm to przedsiębiorstwa rodzinne. - Dla nas rodzina to jest firma. Członkom rodziny wiedzę przekazuje się bardziej przez osmozę niż innym pracownikom, ponieważ po prostu więcej czasu ze sobą spędzamy. W rodzinie łatwiej jest kontynuować idee, pomysły. Można liczyć na wsparcie w trudnych sytuacjach i pełne zaufanie - stwierdził Marek Bernaciak z AMB Technic.
O historii polskiej przedsiębiorczości w audycji "Damska torebka" opowiedział Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha. Z kolei o funkcjonowaniu firm rodzinnych i ich wizerunku porozmawialiśmy z Katarzyną Gierczak-Grupińską z Fundacji Firmy Rodzinne.
***
Tytuł audycji: Damska torebka
Prowadzą: Marta Januszewska, Mira Jankowska, Małgorzata Ostrowska-Królikowska
Goście: Katarzyna Gierczak-Grupińska (Fundacja Firmy Rodzinne), Andrzej Sadowski (ekonomista, Centrum im. Adama Smitha)
Data emisji: 30.04.2016
Godzina emisji: 11.14
kk