Widząc jak kosztowne są badania związane z wykorzystaniem wodoru do napędu pojazdów, Japończycy z Toyoty wpadli na pomysł, aby wszelką zdobytą dotychczas wiedzę, pionierskie rozwiązania i ich modyfikacje, zamknąć w puszce i wprowadzić na rynek do sprzedaży.
Cel jest jasny – chcą upowszechnić stosowanie ogniw wodorowych w różnych gałęziach gospodarki, co wpłynie na zmniejszenie kosztów produkcji wodoru. Tym sposobem społeczeństwo będzie "przyzwyczajone" do rozwiązań nowej technologii w momencie, gdy zostanie w pełni dopracowana i dostosowana do współczesnych realiów. W tzw. "międzyczasie" będzie można przygotować też infrastrukturę związaną z wykorzystaniem wodoru w transporcie. Japończycy dostaną całkiem nowy, ciekawy produkt, a w zamian będą mogli przetestować działanie ogniw we własnych samochodach.
Kwestia wykorzystania wodoru budzi niezwykle duże emocje. Potencjalna możliwość użycia tej technologii np. w kolejach miejskich, branży morskiej, kolejowej i lotniczej sprawi, że transport będzie tańszy, czystszy i przyjemniejszy.
ŁS
CZYTAJ TAKŻE:
Źródło: https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/alternative-antriebe/toyota-brennstoffzelle-modul-vertrieb/