− Zajmie się tym Centrum Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw, które właśnie wystartowało - mówiła w radiowej Jedynce Nina Dobrzyńska zastępca prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Jak podkreśla, agencja do tej pory jest głównie kojarzona z finansowaniem trzech programów operacyjnych – Inteligentny Rozwój, Wiedza i Edukacja oraz z Polski Wschodniej, na które przeznaczono 13 mld zł.
PARP jako miejsce szkoleń i informacji dla przedsiębiorców
− Ale przedsiębiorcy się rozwijają i to czego im często brakuje, to wiedza i informacja, stąd do końca roku zaczniemy zapraszać przedsiębiorców do PARP na szkolenia, spotkania, mówi gość radiowej Jedynki.
I daje przykład programu pilotażowego ScaleUp gdzie „swata” się duże firmy z małymi start-upami, dzięki czemu wykorzystuje się doświadczenie, młodość i kreatywność.
Powstanie specjalny portal
Będzie też portal internetowy. Już dziś PARP prowadzi działalność informacyjno-szkoleniową. Przedsiębiorcy uczą się, jak skorzystać ze środków unijnych, ale nie tylko tych w Polsce, ale też bezpośrednio w Brukseli. Działa też punkt Informacyjny Międzynarodowe Zamówienia Publiczne.
Gość radiowej Jedynki przypomina, że od kilku lat działa taki system szkoleń, przedsiębiorcy przygotowywani są do przejścia przez cały proces składania ofert na środki unijne.
−Mamy nadzieję, że będzie to owocować składaniem wspólnych projektów finansowanych bezpośrednio z Unii Europejskiej przez Komisję Europejską, mówi gość Polskiego Radia.
Sektor MŚP to niemal 2 miliony podmiotów zatrudniających 2/3 pracujących w Polsce. Odpowiadają one za blisko 70 procent PKB.
Sylwia Zadrożna