22:01 280620-18-06-52-Łysakowski.mp3 Tomasz Łysakowski o zamianach aktywności konsumenckiej w związku z pandemią ("Temat dnia / Gość PR24")
Pandemia koronawirusa wywołała wiele zmian w zachowaniu Polaków. Wśród nich z całą pewnością wyróżnia się znaczna intensyfikacja korzystania z internetu w czynnościach, które dotychczas były wykonywane osobiście, jak zamawianie jedzenia w restauracjach czy robienie zakupów. O tych zmianach w Polskim Radiu 24 mówił Tomasz Łysakowski.
Prof. Krysiak: nastąpi rewolucyjna korekta, jeśli chodzi o sposób prowadzenia biznesów
Polacy coraz częściej kupują w internecie
W rozmowie zwrócono uwagę na to, że znacznie wzrosła liczba osób dokonujących zakupów przez internet, a także wzrosła częstotliwość takich zakupów. Gość PR24 został zapytany, czy należy spodziewać się, po zakończeniu pandemii, powrotu do stanu sprzed koronawirusa.
- Przyzwyczajenia, kiedy raz już się zmienią, kiedy zobaczymy, że coś jest po prostu wygodniejsze, to te wygodniejsze elementy zostają - odparł Tomasz Łysakowski.
- Mnóstwo osób w trakcie tej epidemii po raz pierwszy odkryło uroki, zalety zakupów przez internet. Te osoby prawdopodobnie już zostaną w internecie albo przynajmniej przeniosą znacznie więcej swojej aktywności - wyjaśnił.
Jak podkreślił ekspert, przed pandemią główną zaletą sklepów stacjonarnych, np. w przypadku zakupów odzieżowych, było to, że osobiście można było coś przymierzyć. Jednak, jak wyjaśnił, już dawno pojawiło się zjawisko osób, które chodzą do sklepów, by obejrzeć produkty, które następnie kupują przez internet, ponieważ tak jest taniej. Jak wyjaśnił, dotąd dotyczyło to głównie elektroniki, jednak "te tendencje poprzedzały koronawirusa i one będą się nakręcać".
"Aktywność w internecie bezprecedensowa"
Tomasz Łysakowski zaznaczył, że sukcesywnie od dawna rośnie liczba osób, które przynajmniej raz zrobiły zakupy przez internet. Z powodu pandemii ta statystyka także gwałtownie przyspieszyła i odsetek takich osób przekroczył już 60 proc.
Czytaj również:
Równocześnie jednak ekspert podkreślił, że ten odsetek nie oznacza, że tyle osób robi zakupy przez internet wyłącznie lub często. Jak podkreślił - częstotliwość takich zakupów również wzrosła w czasie pandemii, jednak zależy bardzo mocno od przedziału wiekowego. Często zakupy przez internet robią głównie ludzie młodzi.
- Wszystkie sklepy, z którymi się kontaktuję na bieżąco [...] mówią, że w trakcie epidemii, jeśli miały "odnogi" fizyczne, to tam aktywność była wyraźnie mniejsza, za to aktywność w internecie była bezprecedensowa. To samo notują zresztą restauracje - dodał Tomasz Łysakowski.
Więcej w nagraniu.
* * *
Audycja: "Temat dnia / Gość PR24"
Prowadzi: Mateusz Drozda
Gość: Tomasz Łysakowski (trener biznesu)
Data emisji: 28.06.2020
Godzina emisji: 18.06
PR24/jmo