Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, której konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Pomysł ten wzbudził wiele emocji wśród redakcji, a niektóre z nich zaczęły protestować.
Michał Płociński: świat internetu wymusił na mediach dużą presję finansową
Zgodnie z zapowiedziami rządu, wprowadzenie podatku miałoby przynieść w 2022 r. budżetowi około 800 mln zł. Część uzyskanych środków według planu ma zasilić Narodowy Fundusz Zdrowia. Ryszardowi Majdzikowi bardzo podoba się pomysł ustawy.
- Media muszą te podatki zapłacić dla dobra polskiego narodu - mówił gość PR24. - Czas na to, aby wspomogli ochronę zdrowia, bo jest ona teraz w bardzo dużej potrzebie. Potrzeba szczepionek, odpowiedniej opieki zdrowotnej, potrzeba opłacać lekarzy i pielęgniarki - komentował rozmówca.
Czytaj także:
Misja medialna
Andrzej Rozpłochowski podkreślił, że należy odpowiedzieć sobie na pytanie, "czy media prywatne mają prawo do innej misji medialnej aniżeli media publiczne". Rozmówca zdecydowanie zaznaczył, że nie zgadza się z taką możliwością.
Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.
23:06 _PR24_AAC 2021_02_10-10-34-11.mp3 Andrzej Rozpłochowski i Ryszard Majdzik o tzw. podatku od reklam. ("Gość PR24")
***
Audycja: "Temat dnia/Gość PR24"
Prowadził: Michał Rachoń
Gość: Andrzej Rozpłochowski, Ryszard Majdzik
Godz. emisji: 10.33
jbt/pr24