Wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz powiedział, że modernizacja jest konieczna ze względu na rosnący ruch pasażerski. Wskazał, że rośnie zainteresowanie przejazdami krajowymi i międzynarodowymi. Wagony, które przejdą modernizację, będą mogły jeździć do 200 kilometrów na godzinę także za granicą.
00:22 12628774_1.mp3 Wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz powiedział, że modernizacja jest konieczna ze względu na rosnący ruch pasażerski (IAR)
Wartość wszystkich trzech umów wynosi 268 milionów złotych. Dwie z nich podpisała fabryka H. Cegielski z Poznania, a jedną fabryka PESA z Bydgoszczy.
Rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak powiedział, że modernizacja wpłynie na poprawę komfortu podróżowania. Po realizacji umowy wszystkie z 40 wagonów będą posiadać liczne udogodnienia, które
w znacznym stopniu przyczynią się do poprawy poziomu wygody podróżnych. Będą to m.in.: nowe ergonomiczne i komfortowe fotele w przedziałach pasażerskich 1 i 2 klasy z gniazdkami 230V oraz USB, klimatyzacją, Wi-Fi, indywidualnym oświetleniem dla każdego pasażera, toalety z układem zamkniętym WC czy nowe drzwi odskokowo – przesuwne. Wygłuszenie akustyczne z kolei skutkować będzie mniejszą emisją hałasu, a lepsza izolacja cieplna zwiększy komfort podróży przy wysokich, jak i niskich temperaturach. Korzyści z modernizacji odczują nie tylko pasażerowie, lecz także drużyny pociągowe.
00:16 12628774_2.mp3 Rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak powiedział, że modernizacja wpłynie na poprawę komfortu podróżowania (IAR)
Z prognoz PKP Intercity wynika, że w tym roku przewoźnik pobije historyczny rekord i przewiezie 67 milionów pasażerów.
IAR/dad