870 milionów będzie przeznaczone na inwestycje w ładowarki i stacje wodoru a miliard złotych na rozwój sieci elektroenergetycznej na potrzeby tych ładowarek.
Lepsza infrastruktura
Prezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Maciej Chorowski przypomniał, że to kolejna inicjatywa, po "Moim elektryku" i "Zielonym transporcie publicznym", wspierająca rozwój sektora elektromobilności w Polsce.
- Spodziewamy się, że dzięki temu programowi powstaną systemy pozwalające na odbywanie coraz dłuższych i mniej kosztownych, pod względem czasu oczekiwania na wolną ładowarkę, podróży przez kierowców samochodów elektrycznych - powiedział.
Dodał, że z programu mogą korzystać również operatorzy systemów dystrybucyjnych, którzy otrzymają wsparcie na rozbudowę sieci oraz transformatorów.
- Tak, aby mogły one sprostać wymogom, jeżeli chodzi o instalacje nowych ładowarek, szczególnie ładowarek dużej mocy - wyjaśnił prezes.
Sieć ładowania samochodów elektrycznych
Ministerstwo Klimatu i Środowiska szacuje, że dzięki temu programowi w całej Polsce powstanie sieć ponad 17 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych oraz 20 stacji wodoru.
Z bezzwrotnych dotacji na budowę infrastruktury będą mogły skorzystać samorządy, firmy, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe oraz rolnicy indywidualni.
Z kolei wsparcie rozwoju sieci dystrybucyjnej będzie skierowane do operatorów systemu dystrybucyjnego (OSD).
Wnioski o dofinasowanie będzie można składać do 31 marca, jednak nie dłużej niż do wyczerpania alokacji.
Na początkowym etapie wnioski będą przyjmowane w trybie ciągłym.
W przypadku, gdy pula pieniędzy przeznaczona na realizację programu skończy się szybciej, przed zaplanowanym terminem zakończenia naboru, stosowna informacja zostanie zamieszczona na stronie internetowej Narodowego Funduszu.
00:30 11487989_1.mp3 Jutro rozpocznie się nabór wniosków do programu dopłat do stacji ładowania aut elektrycznych (IAR)
Czytaj także:
dz