Jedynka
Urszula Tokarska
23.04.2013
Rośnie rynek franczyzowy w Polsce
To dlatego, że franczyza, czyli kupno gotowego pomysłu na biznes, jest postrzegana jako rozwiązanie bezpieczne.
Glow Images/East News
Posłuchaj
-
W Polsce rośnie rynek franczyzowy
Odporny na kryzys jest polski rynek franczyzowy, który rośnie nieprzerwanie od ponad 10 lat. Liczba placówek, które działają na takich zasadach tylko w ubiegłym roku zwiększyła się o prawie 8% do ponad 51 tysięcy.
To dlatego, że franczyza, czyli kupno gotowego pomysłu na biznes, jest postrzegana jako rozwiązanie bezpieczne – tłumaczy Agnieszka Durlik-Khouri z Krajowej Izby Gospodarczej. Dla osób prowadzących działalność gospodarczą, będących franczyzobiorcami, najważniejszą zaletą jest to, że nie muszą prowadzić swoich własnych działań marketingowych i promocyjnych, a mają narzucony zestaw produktów, które w danym sklepie muszą być, więc nie poszukują tych produktów, bo są one dostarczane przez sieć.
Przygotował Krzysztof Rzyman
Więcej na ten temat na antenie Jedynki w audycji ekonomicznej o godzinie 16.25.
Projekt powstaje we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej: