Polskie Radio

Nadawcy radiowi razem na Dzień Radia

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2024 13:13
Z okazji Dnia Radia wystartowała kolejna edycja ogólnopolskiej akcji "I love radio", której celem jest popularyzacja radia w Polsce, jako efektywnego medium reklamowego. 11 kwietnia organizują ją wspólnie najwięksi, na co dzień konkurujący ze sobą, nadawcy radiowi: Polskie Radio, Grupa Eurozet, Grupa RMF oraz Grupa ZPR Media.
11 kwietnia upamiętnia datę uchwalenia przez Stowarzyszenie Radiotechników Polskich pierwszego dokumentu Opinia zarządu SRP w sprawie wytycznych do ustawy radiotelegraficznej z 1923 roku
11 kwietnia upamiętnia datę uchwalenia przez Stowarzyszenie Radiotechników Polskich pierwszego dokumentu "Opinia zarządu SRP w sprawie wytycznych do ustawy radiotelegraficznej" z 1923 rokuFoto: Polskie Radio

Akcja jest częścią długofalowego projektu "I love radio", w ramach którego realizowane są działania promocyjne, edukacyjne i badawcze, skierowane przede wszystkim do marketerów: zarówno reklamodawców bezpośrednich, jak i klientów domów mediowych.

Codziennie 18,6 milionów słuchaczy włącza radioodbiorniki i słucha swoich ulubionych audycji przez przeszło 4 godziny dziennie [źródło: Kantar, Radio Track, fala: X-XII 2023].

"I love radio" to odpowiedź na dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość rynkową. W dobie konkurencji ze strony mediów cyfrowych, działania podejmowane w ramach projektu, mają przypominać o zaletach radia, jego ważnej roli społecznej oraz skuteczności radia jako medium reklamowego.

Projektowi towarzyszy kampania promocyjna w mediach własnych, tj. na antenach radiowych i kanałach mediów społecznościowych wszystkich zaangażowanych nadawców oraz kampania informacyjna skierowana do ogólnopolskich mediów branżowych i opiniotwórczych. 

Czytaj także: 

11 kwietnia upamiętnia datę uchwalenia przez Stowarzyszenie Radiotechników Polskich pierwszego dokumentu Opinia zarządu SRP w sprawie wytycznych do ustawy radiotelegraficznej w 1923 roku. Dwa lata później, 1 lutego rozpoczęła nadawanie oficjalna stacja nadawcza Polskiego Radia w Warszawie, natomiast pierwsza na świecie stacja radiofoniczna została uruchomiona 2 listopada 1920 roku w Pittsburghu w Stanach Zjednoczonych. 

 

mat. pras. / rk 

Czytaj także

Dzień Radia. Tak rodziła się polska radiofonia

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2024 06:00
Dziś w Polsce jest obchodzony Dzień Radia. Dzień nie jest przypadkowy. To właśnie 11 kwietnia w 1923 roku Stowarzyszenie Radiotechników Polskich przyjęło dokument, w którym zawarło swoje opinie na temat wytycznych do ustawy radiotelegraficznej. Był to ważny krok na drodze rozwoju polskiej radiofonii. 
rozwiń zwiń
Czytaj także

Polskie Radio, po kilku latach nieobecności, wraca do porozumienia "I love radio"

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2024 12:33
11 kwietnia, z okazji Dnia Radia, po raz kolejny rozgłośnie radiowe wezmą udział w ogólnopolskiej akcji pod hasłem "I love radio”, której celem jest popularyzacja radia w Polsce jako medium reklamowego. Akcję organizują wspólnie najwięksi nadawcy radiowi: Grupa Eurozet, Grupa RMF, Grupa ZPR Media oraz Polskie Radio. Polskie Radio wraca do porozumienia "I love radio" po kilku latach nieobecności.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Polski Dzień Radia. Reportaż "Najwyższy na świecie" Urszuli Żółtowskiej [POSŁUCHAJ]

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2024 21:41
Choć wynaleziono je pod koniec XIX wieku, ma się dobrze do dziś - 11 kwietnia obchodzimy w Polsce Dzień Radia. Dlatego opowiemy Państwu o najwyższej konstrukcji inżynieryjnej na świecie. Dzięki niej audycji Polskiego Radia słuchano na połowie ziemskiego globu. 
rozwiń zwiń