Reguluje m.in. maksymalny czas oczekiwania na bagaż, czy minimalną liczbę osób przyjmujących walizki. – Wreszcie mamy szanse aby na europejskich lotniskach ustanowić standardy poniżej których nikt nie będzie miał prawa świadczyć usług – tłumaczy europoseł Artur Zasada.
Dokument liberalizuje też prawo dotyczące specjalistycznych firm obsługujących dane lotnisko oraz ujednolica procedury przetargowe. – Pomimo tego, że większość dyskusji skoncentrowana była na tym, czy pozwolić na większa liberalizację i dopuścić trzech, lub czterech handlerów na największych lotniskach, to dużo większe znaczenie w tym dokumencie mają kwestie, że wreszcie mamy szansę wprowadzić jedną wspólną procedurę przetargową na europejskich lotniskach – dodał Zasada.
Dokument jest częścią tzw. pakietu lotniskowego, który obok kwestii obsługi naziemnej reguluje też poziom dopuszczalnego hałasu emitowanego przez startujące i lądujące samoloty. Głosowanie Parlamentu Europejskiego w tej sprawie zaplanowane jest na kwiecień.
polskieradio.pl, tj