Z dala od wielkomiejskiego zgiełku, ukryty w sercu północno-wschodniej Polski Up To Date Festival, przygotował swoim sympatykom nie lada niespodziankę. Ubrania kolekcji UTDF Klasik & DeLuxe dostępne dotąd wyłącznie podczas kilku dni w roku, od dziś można kupić on-line – lecz tylko do końca roku!
Dostępna w festiwalowym, pop-upowym sklepie internetowym seria ubrań bazuje na tegorocznej identyfikacji wizualnej Up To Date Festival. Eklektyczna, ciut minimalistyczna i rave'owa stylistyka sprawia, że jest w czym wybierać i w co się odziać. Oferta jest jednak ograniczona czasowo. Sklep zniknie w chwili wyczerpana kolekcji, bądź z końcem roku.
Jest to jedyna i ostatnia szansa na zakup naszych modeli – mówi Cezary Chwicewski, dyrektor kreatywny Up To Date Festival.
Ubrania tworzone przez ekipę Up To Date Festival, oparte są na recyklingu, ponownym użyciu odzieży z second-handów, nadaniu im wyjątkowego, niepowtarzalnego charakteru.
Od drugiej edycji festiwalu projektowaliśmy i produkowaliśmy na niedużą skalę proste ubrania, związane graficznie z festiwalem: charakterystyczną scenografią, hasłami związanymi z nasza ideą, miłością do muzyki. Uczestnicy festiwalu chętnie wyjeżdżali od nas z jakąś pamiątką. W 2013 roku po raz pierwszy wydaliśmy serię najpierw prostych koszulek, a potem bluz i toreb pod szyldem Pozdro Techno. Dziś robimy kolejny krok. Trzymając się niekonwencjonalnej, ciut szalonej i ekologicznej idei De Luxe, zaadaptowaliśmy serię niepowtarzalnych smaczków ciuchowych, nadając im stylistykę identyfikacji festiwalu Up To Date – przekonuje Chwicewski.
Idea odpowiedzialnej mody została dostrzeżona już przez Greenpeace, czego wyrazem była obecność białostockiego Up To Date na Climate Hub w Katowicach, gdzie Chwicewski podczas spotkania z katowicką i międzynarodową publicznością opowiadał o ideach recyklingu i upcyklingu oraz ich zastosowaniu przy powstawaniu kolekcji Pozdro Techno De Luxe. Jak powstaje oficjalny festiwalowy merch – ciuchy z second handów, jak zyskują drugie życie dzięki kreatywnemu przetworzeniu i dodaniu niepowtarzalnego charakteru, oraz dlaczego recykling ubrań w wykonaniu Up To Date Festival budzi tak duże zainteresowanie odbiorców. To tylko kilka z poruszonych przez Chwicewskiego zagadnień.
Sklep z nową kolekcją ubrać od Up To Date uruchomiono 13 grudnia. Znajdziemy w nim dwie kolekcje. Up To Date Klasik oraz Up To Date DeLuxe. Pierwsza to najchętniej dotąd kupowane przez festiwalowiczów części garderowby. Bluza, koszulka, skarpetki, szalik, komuniarka – wszystko w tegorocznej festiwalowej szacie. Prawdziwa zabawa zaczyna się przy serii DeLuxe. Tu każdy egzemplarz jest wyjątkowy, niepowtarzalny – jeden! Brak palety kolorów, rozmiarów, fasonów. To pojedyncze, odnalezione w second-handach ubrania, którym ekipa Up To Date Festival dała drugie życie. Wszystko w duchu DIY. To ubrania, które daje o myślenia.
Nie ukrywamy, że dużą wartością, jaką się kierowaliśmy przy projektowaniu tej kolekcji było świadome podejście do odzieży w dobie tak wysokiego konsumpcjonizmu. Zależało nam na twórczym podejściu do tego, co możemy zrobić z tego co mamy, nie mając zbyt wielu funduszy. Przez kilka lat tak właśnie tworzyliśmy nasz festiwal, nie mając wystarczających środków i przyznam, że powstawały wtedy najlepsze pomysły – mówi Karolina Maksimowicz, projektantka kolekcji.
Ekipa z Białegostoku zaskakuje także tym, w jaki sposób przedstawia swoją kolekcję. Zdjęcia, którymi prezentuje ubrania różnią się od tych, do jakich zdążyliśmy się już przyzwyczaić przeglądając kolejne sklepy z ubraniami. Na próżno szukać na nich streerwearowych standardów. Za kreację sesji odpowiadają białostoczanie (Chwicewski, Maksimowicz, Białą Kuna, Szupica), którzy zrobili ją trochę na przekór trendom i panującym kanonom. Tak jak lubią najbardziej – „trochę biesiadnie, trochę brejkor”.
Materiały prasowe