Prowadzący koncert Mariusz Gradowski oraz występujący artyści opowiedzieli dzieciom o Argentynie i tangu, które połączyło dalekie Buenos Aires i przedwojenną Warszawę. Dla dzieci i ich rodziców wystąpił zespół Machina del Tango - jeden z najważniejszych polskich zespołów grających tę muzykę w jej wielu odsłonach, Magdalena Navarrete oraz mistrzowie tanga - Anna Iberszer i Marcelo Almiron , którzy pokazali jak ciekawym i złożonym tańcem jest argentyńskie tango.
W programie koncertu znalazły się :
1. Yo quiero un caballo negro muz. Atahualpa Yupanqui, sł. Pablo del Cerro
2. Bordoneo Y 900 muz. Osvaldo Ruggiero
3. La Cumparsita muz. Gerardo Matos Rodríguez
4. W małym kinie muz. Władysław Szpilman
5. Tango milonga muz. Jerzy Petersburski
6. Libertango muz. Astor Piazzolla
7. Cité Tango muz. Astor Piazzolla
8. To ostatnia niedziela muz. Jerzy Petersburski, sł. Zenon Friedwald
9. Maria de Buenos Aires muz. Astor Piazzolla, sł. Horacio Ferrer
Machina del Tango
Członkowie zespołu to wybitni soliści i kameraliści – laureaci wielu prestiżowych nagród na konkursach i festiwalach muzycznych w kraju i za granicą. Zawodowo związani są z wieloma zespołami, ale to Machina del Tango łączy ich wspólne zainteresowanie tangiem.
Doskonałe wyczucie różnych stylów i gatunków muzycznych przez czterech solistów zespołu powoduje, że tango w ich wykonaniu zyskuje nową interpretację i energię.
Zespół występował już w większości ważniejszych sal filharmonicznych w Polsce oraz na licznych festiwalach muzycznych i filmowych, np. Tango Baile w Buenos Aires (Argentyna) 2009 r. Machina del Tango współpracuje m. in. z jedną czołowych śpiewaczek tango na Świecie – Susanną Moncayo z Buenos Aires oraz z polską aktorką – Anną Dereszowską.
Grzegorz Lalek
Absolwent warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina w klasie skrzypiec Sławomira Tomasika. W 1997 roku otrzymał wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Tadeusza Wrońskiego na Skrzypce Solo, a w roku 1998 (wraz ze swym kwartetem smyczkowym) wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych im. K. Bacewicza. W roku 2002 dokonał premierowego nagrania utworu Mariana Sawy – Largo na skrzypce i organy. W 2004 r. nagrał płytę poświęconą twórczości kameralnej Josefa Gabriela Rheinbergera. Jako skrzypek – kameralista współtworzy kilka zespołów (m. in. Xerxes String Quintet, Kwartet Kwadrat), które prowadzą aktywną działalność koncertową i nagraniową. Jest członkiem i współzałożycielem grupy Tangata Quintet, z którą nagrał płyty: z utworami Astora Piazzolli (2004) i z polskimi tangami (2005). Gra również na skrzypcach barokowych, koncertując z wieloma zespołami specjalizującymi się w stylowym wykonawstwie muzyki dawnej.
Urszula Borkowska
Absolwentka AMFC w Warszawie, na wydziale piątym, w sekcji rytmiki. Pracuje jako nauczyciel w ZPSM nr 1 w Warszawie, a także jako wykładowca w Akademii Teatralnej w Warszawie. Pełni funkcję kierownika muzycznego Teatru Polskiego w Warszawie. Przez wiele lat związana była z Sekcją Piosenki ZPSM Bednarska. Była również współzałożycielką i wykładowcą Niepublicznej Szkoły Wokalnej im. Jerzego Wasowskiego. Pracowała jako aranżer i pianista przy realizacji wielu recitali i przedstawień muzycznych (np. Smutne miasteczko reż. Andrzej Strzelecki, Wieczór piosenek Brassensa w Teatrze Polskim, Szwindel w Teatrze Kamienica). Dokonała wielu aranżacji, m. in. dla Warszawskiego Kwintetu Akordeonowego, Machina del Tango, Jazz City Choir, R. Lacatosa & Tangata. Pisze muzykę do sztuk teatralnych (m. in. Zatrudnimy starego klowna, Bajki robotów). Koncertuje w Polsce i za granicą. Współzałożycielka i aranżer zespołów Machina del Tango i BACH.
Klaudiusz Baran
W 1995 roku ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Jurka. Jako stypendysta rządu francuskiego kontynuował studia w Conservatoire „Paul Dukas” w Paryżu w klasie prof. Maxa Bonnaya. Jest laureatem licznych konkursów akordeonowych.
Jako solista współpracował z orkiestrami większości polskich filharmonii, a także z Orkiestrą Polskiego Radia, Sinfoniettą Cracovią, Orkiestrą AUKSO, Capellą Bydgostiensis, Dresdner Philharmoniker, Philharmonie Greiz-Reichenbach, Philharmonie Meinengen, „Fresco Sonare“.
W marcu 2009 roku miał okazję wykonać "Siedem słów Chrystusa na Krzyżu" Sofii Gubaiduliny w obecności kompozytorki.
Jest członkiem i założycielem takich zespołów jak: Tangata Quintet z którym dwukrotnie był nominowany do Nagrody Fryderyk (2004, 2005), Machina del Tango i DesOrient.
W 2003 roku ukazała się jego pierwsza autorska płyta nagrana dla wytwórni Sony Classical
z solowymi i kameralnymi dziełami Astora Piazzolli, która otrzymała nagrodę Akademii Fonograficznej „Fryderyk 2003” w kategorii „Najlepszy album – muzyka kameralna”.
Jest zatrudniony na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na stanowisku adiunkta, gdzie w latach 2002-2005 pełnił funkcję Kierownika Międzyuczelnianej Katedry Akordeonistyki, a od 2008 roku pełni obowiązki Prodziekana Wydziału Instrumentalnego.
Sebastian Wypych
Laureat licznych nagród na konkursach i festiwalach muzycznych. Inicjator wielu projektów artystycznych. Prowadzi bardzo żywą działalność koncertową, zarówno jako solista i kameralista, jak
i organizator oraz producent. Pomysłodawca i szef artystyczny projektu „Tanga Świata” do którego zaprosił światowej sławy skrzypka – Robiego Lakatosa. W latach 2000-2006, był członkiem The UBS Verbier Festival Orchestra Jamesa Levine'a, gdzie pełnił funkcję koncertmistrza grupy kontrabasów. Jest współzałożycielem zespołów Kameleon, który współpracuje z wieloma czołowymi, polskimi aktorami i teatrami oraz zespołu Tangata Quintet, a także założycielem i szefem artystycznym The New Art Ensemble. Lubi muzyczne eksperymenty i połączenie muzyki klasycznej z elektroniczną oraz innymi stylami sztuki muzycznej. W 2012 roku ze skrzypaczką Anna Wandtkę dokonał polskiego prawykonania dzieła Krzysztofa Pendereckiego Duo Concertante na skrzypce i kontrabas.
Od roku 2011/2012 jest pedagogiem UMFC w Warszawie w klasie kontrabasu prof. Andrzeja Mysińskiego.
Magda Navarrete
Śpiewa bolera, tańczy flamenco, fuzuje rytmy świata. Jeśli akurat nie koncertuje w Madrycie czy w Montevideo, to zapewne pracuje nad kolejnym albumem. Zawsze stara się, by jej muzyka była autentyczna. Swój warsztat doskonali u największych mistrzów latynoskich gatunków. Zdobytymi umiejętnościami chętnie dzieli się z innymi. Prowadzi studio wokalne, gdzie uczy śpiewu oraz tańca. Swoją pierwszą płytę Chilli nagrała z wielonarodowościowym zespołem Noche de Boleros, z którym następnie koncertowała w Ameryce Południowej i Hiszpanii. Ostatnim albumem pt. Iman odsłania nowe, elektroniczne oblicze bolera.
Projekt powstał przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego.