Statystyki są zatrważające - mówi Justyna Wojciechowska z portalu ZnaneNieznane w rozmowie z Barbarą Szeligowską z Polskiego Radia Wrocław. Dlatego celem kampanii jest oderwanie dzieci od telewizora i wysłanie na wycieczki z rodzicami, co może pomóc bliskim w odkrywaniu i budowaniu znanych i nieznanych więzi, dzięki… wspólnym podróżom.
Nowe prawa dziecka
Pomysłodawcy chcą zwrócić uwagę na poważny i rosnący problem zanikania więzi i bliskości w rodzinie. Kampania to społecznościowa inicjatywa ustawodawcza z przymrużeniem oka na rzecz uchwalenia nowych praw dzieci: 1. do soboty bez telewizora i 2. do wyjazdów z rodzicami w weekendy. Podpisy można składać na stronie "zbliżacza podróżniczego" www.ZnaneNieznane.pl Zebrane poparcie zostanie złożone na ręce marszałka Sejmu Dzieci i Młodzieży, obradującego 1 czerwca, w Dniu Dziecka.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP jednym z największych "pożeraczy" wolnego czasu i bliskości w rodzinie jest telewizor. W okresie styczeń-kwiecień 2011 przeciętne dziecko spędziło dziennie średnio przed telewizorem 2 godziny i 25 minut. To razem 34 dni w roku! Jednocześnie aż 40% dzieci deklaruje, że marzy o częstszych wspólnych wyjazdach z rodzicami.
IAR/B.Szeligowska/PR Wrocław/B.Falkowska/nyg/ed