Nauka

Mniej reklam drukowanych

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2009 11:55
W USA gwałtownie spada liczba reklam w prasie drukowanej.

W Stanach Zjednoczonych gwałtownie spada liczba reklam w prasie drukowanej. Roczne straty liczone są w miliardach dolarów.

Analitycy spodziewali się dużych spadków, ale niewielu przypuszczało, że będą one tak drastyczne. Najnowsze dane Amerykańskiego Stowarzyszenia Wydawców Gazet wskazują, że ilość reklam w drukowanej prasie w pierwszym kwartale tego roku spadła prawie o trzydzieści procent. Szacowane straty w skali rocznej przekraczają dwa i pół miliarda dolarów. Najbardziej ucierpiały takie sektory, jak ogłoszenia o pracy, nieruchomościach i motoryzacyjne.

Załamuje się też rynek reklam internetowych, który do tej pory radził sobie znacznie lepiej. Tu spadek w pierwszym kwartale przekroczył 13 procent.

Eksperci szacują, że jeśli ten trend utrzyma się w następnych miesiącach, tegoroczne zyski z reklam prasowych w porównaniu z rokiem 2005 będę mniejsze nawet o połowę.


Rafał Motriuk / iar

Czytaj także

Reklama w internecie

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2009 10:17
Materiał Polskiego Radia Euro.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Interent pokonał gazety

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2010 14:20
Przynajmniej w USA - wynika z sondy przeprowadzonej przez Pew Research Center
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kolejny dziennik wprowadza opłaty za czytanie w sieci

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2010 07:41
„New York Times” będzie pobierał opłaty za przeglądanie internetowego wydania gazety. Stała kwota będzie naliczana po przejrzeniu określonej liczby darmowych artykułów.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zlecanie komentarzy w sieci będzie pod nadzorem

Ostatnia aktualizacja: 10.05.2010 07:24
W Radzie Reklamy trwają prace nad przepisami, które mają uregulować sprawę coraz częstszych w Internecie zamawianych pozytywnych komentarzy o produktach i usługach - informuje "Dziennik Polski".
rozwiń zwiń