Grono, Nasza Klasa, Twitter, czy też liczący ponad 300 mln użytkowników Facebook, to serwisy społecznościowe, z których korzystają już nie tylko indywidualni użytkownicy, ale coraz częściej także i firmy. Na przykład, dla pracodawców taki serwis, to cenne źródło informacji o kandydatach na ewentualnych pracowników, ale tak naprawdę możliwości jakie dają serwisy społecznościowe firmom i pomysłów na ich wykorzystanie, jest wiele mówi Marek Borzestowski z Instytutu Sobieskiego
"Firmy stosują sieci społecznościowe do budowania pewnego wizerunku marki, która jest bliżej klienta. Tworzą swoje fankluby w serwisach społecznościowych. W przypadku obsługi klienta i pewnego rodzaju serwisu posprzedażowego, firmy wykorzystują Internet do zdobywania opinii na temat produktów czy usług, a także moderują dyskusje na ich temat."
W ten sposób, zapewniają sobie stosunkowo niewielkim kosztem, reklamę, nowych klientów i większe obroty. Serwisy społecznościowe to obecnie jedno z ważniejszych narzędzi do budowania nowych strategii marketingowych przedsiębiorstw. Jak podkreślają eksperci, ich znaczenie będzie rosło. Wg. badań firmy Gartner, już za 4 lata serwisy społecznościowe będą pełnić podstawową rolę w komunikacji dla 20% firm. Coraz bardziej popularne stawać się też będą mikroblogi.
(sz)