Najwięcej problemów mają spóźniający się z zapłaceniem faktur.
Operator powinien jednak przed wyłączeniem telefonu czy przed wyciągnięciem poważniejszych sankcji, przypomnieć klientowi, że np. faktura jest do zapłacenia, wysłać wezwanie do zapłaty. W przypadku bezskutecznego wezwania mogą być wyciągnięte poważniejsze konsekwencje, np. rozwiązanie umowy.
UOKiK skontrolował umowy i regulaminy 4 największych operatorów komórkowych i miał zastrzeżenia. Umowa powinna być zawarta w formie pisemnej, żeby konsument miał możliwość zapoznania się z warunkami umowy. Jednak 12% nie czyta umów w ogóle, a połowa czyta niedokładnie.
Jeśli umowa jest zawierana na odległość mamy 10 dni na odstąpienie od takiej umowy, składając oświadczenie. Następnie jest 14 dni na zwrot towaru.
Więcej informacji na ten temat na stronie internetowej: www.polskieradio.pl/abc