2011: w nauce będzie się działo!

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2011 07:00
Rok 2011 będzie obfitował w wydarzenia naukowe. Światowi uczeni zapewniają, że nie zabraknie eksperymentów zarówno w mikroskali atomów, jak i w bezkresnej przestrzeni kosmicznej.

Eksperci NASA zapewniają, że w tym roku odkryją kolejne planety pozasłonenczne. Dzięki teleskopowi Kepler prawdopodobnie zaobserwują planety rozmiarami zbliżone do Ziemi, a to zwiększy prawdopodobieństwo znalezienia życia gdzieś w kosmosie.

Śladów życia będzie też szukał na Marcie amerykański łazik MSL, który wystartuje w kierunku czerwonej planety pod koniec roku. 2011 przejdzie też do historii jako ostatni rok lotów słynnych amerykańskich promów kosmicznych.

Na poziomie atomów fizycy będą badać nowo zaobserwowane zjawiska kwantowe, co może przyspieszyć budowę nowej generacji komputerów. Mikroskopijnych cząstek oraz ciemnej materii i energii będą szukać naukowcy w europejskim ośrodku CERN i w działającym tam Wielkim Zderzaczu Hadronów.

(iar)

Budowa mózgu a poglądy

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2010 20:07
Do takiego wniosku doszli brytyjscy naukowcy po prześwietleniu mózgów dwóch polityków - konserwatysty i liberała.

Seks przed ślubem? Naukowcy przestrzegają

Ostatnia aktualizacja: 01.01.2011 09:00
O korzyściach, wynikających ze wstrzemięźliwości, pisze "Journal of Family Psychology".

Dziesięć archeologicznych cudów

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2011 10:00
Najpopularniejsze czasopismo archeologiczne na świecie - amerykański dwumiesięcznik "Archaeology" - opublikowało listę największych odkryć archeologicznych ogłoszonych w 2010 roku.