Nauka

Radio dla pływaków

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2007 13:58
Teraz pływacy będą również na fali...radiowej - powstało wodoodporne radio, którego można słuchać w czasie pływania.

 

 

„New York Times” poinformował o efekcie pracy inżynierów z firmy Fitness Technologies. Opracowali oni wodoodporne radio "Swimmer’s Choice", którego można słuchać w czasie pływania w morzu i na basenie. Mocuje się je na specjalnej opasce na głowie lub przypina do okularów pływackich. Radio odbiera stacje FM o zakresie częstotliwości 88-108 MHz.

 

Odbiornik jest malutki i leciutki. Dzięki wymiarom 5x2,5x2,5 cm i wadze zaledwie 28 g nie zwiększa niekorzystnie oporu wody. Ulubionych audycji słucha się przez załączone miękkie słuchawki.

 

Powstał również odtwarzacz plików muzycznych MP3 i WMA, z którym można pływać i słuchać muzyki do głębokości 1 metra. "Dolphin Player" to najnowsze dzieło japońskiej firmy Century. Ma 1 GB pamięci, a jego bateria wystarcza do wysłuchania 8 godzin podwodnej muzyki. Aluminiowy cylinder 6x2 cm ze zintegrowanymi słuchawkami przyczepia się do okularów pływackich.

 

Jak się jednak okazuje, podwodny odtwarzacz może się też obejść bez słuchawek. Urządzenie "SwiMP3" firmy Finis o pamięci 128 MB do przenoszenia fal dźwiękowych używa przewodnictwa kostnego. Pływak słyszy, a raczej odczuwa muzykę bezpośrednio w głowie bez pośrednictwa sprzętu słuchawkowego. To znakomite rozwiązanie dla pływaczek synchronicznych...

 

Radio "Swimmer’s Choice" to wydatek rzędu 40 dolarów. Wodne odtwarzacze są znacznie droższe: "SwiMP3" kosztuje 250 dolarów, a "Dolphin Player" – 80 euro. Taki wydatek może się jednak opłacić. Nasi pływacy osiągają znakomite wyniki słuchając muzyki przed startem. Może ulubiona muzyka słuchana dodatkowo w czasie treningu podziała na nich podwójnie dopingująco?

  

Agnieszka Labisko

Zobacz więcej na temat: firma fitness pływania
Czytaj także

"Jak u Mamy" - Joanna Filipiak

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2009 18:15
Reportaż o nauce pływania dla niemowląt.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Koniec ryczących reklam? Od dziś będą karane

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2010 10:01
Reklamy w radiu i telewizji nie mogą być głośniejsze niż poprzedzające je programy. Od poniedziałku nadawcy będą z tego rozliczani przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Jeśli reklamy będą zbyt głośne, nadawcom dotkną kary finansowe.
rozwiń zwiń