Nowe lokomotywy pociągną piętrowe wagony, których przewoźnik używa na Mazowszu. Prezes Kolei Mazowieckich Artur Radwan powiedział, że dzięki wtorkowemu zakupowi będzie można w pełni wykorzystać ich możliwości. Nowe lokomotywy umożliwią piętrowym pociągom rozwijanie prędkości do 160 km/godz. Na razie 37 takich wagonów Kolei Mazowieckich obsługują lokomotywy należące do PKP Cargo.
Nowe lokomotywy mogą tradycyjnie ciągnąć pociąg, lecz przy zmianie kierunku jazdy nie trzeba ich przestawiać. Maszynista przesiada się do kabiny w wagonie sterowniczym i stamtąd steruje lokomotywą, która tym razem pcha cały skład.
Zamówienie, poza kupnem lokomotyw, obejmuje też świadczenie usług serwisowych przez cztery lata od daty ich przekazania oraz przeszkolenie pracowników przewoźnika.
Poza Bombardierem do przetargu na dostarczenie lokomotyw stanęły jeszcze dwie firmy: CSR Zhuzhou Electric Locomotive oraz Siemens. Żeby wziąć w nim udział, firmy musiały wykazać, że przez ostatnie trzy lata dostarczyły 5 nowych lokomotyw elektrycznych przystosowanych technicznie do prędkości minimum 160 km/godz.
To już kolejna inwestycja taborowa spółki w tym roku. W lutym Koleje Mazowieckie podpisały z ZNTK Mińsk Mazowiecki umowę na naprawę 90 pociągów elektrycznych. Koszt inwestycji to ok. 51,2 mln zł. W sumie wartość inwestycji Kolei Mazowieckich w latach 2010-2012 ma przekroczyć 600 mln zł.