Chodzi, oczywiście, o podporę, która pomaga w poruszaniu się. Inżynierowie Toyoty z Erlanger w stanie Kentucky współpracowali przy projekcie z Illinois Institute of Technology w Chicago. Laska wyposażona jest w masywne, gumowe kółko, obracane w obu kierunkach przez silniki. W jej trzonie umieszczono szereg akcelerometrów, odpowiedzialnych za wykrywanie odchyleń od pionu. Natomiast rączka jest zaopatrzona w czujnik, pozwalający ręcznie kontrolować ruch kółka.
Gdy użytkownik zaczyna upadać do przodu, zaciśnięcie ręki na lasce sprawia, że kółko zaczyna się obracać - powoli, ale z dużą siłą, odciągając ramię do tyłu, co sprzyja przywróceniu równowagi. Przy upadku do tyłu akcelerometry wykrywają kierunek, w którym należy obracać kółko. Jeśli użytkownik ma problemy z kręgosłupem, laskę można wykorzystać do ćwiczeń rehabilitacyjnych.
By zapobiec przywłaszczaniu sobie laski przez pragnące się zabawić osoby postronne, Toyota proponuje wyposażenie rączki w czujnik rozpoznający odciski palców.
(ew/pap)