Kultura

Tosterowe warsztaty

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2010 19:17
Tomasz Bagiński, twórca nominowanej do Oscara "Katedry", poprowadzi warsztaty poświęcone zastosowaniu animacji komputerowej w reklamie.
Audio

W piątki od 5 listopada do 3 grudnia 2010 roku w godzinach 10.00-18.30 w Warszawskiej Szkole Reklamy odbywać się będą otwarte warsztaty grafiki komputerowej pt. Warsztaty Animacji, z udziałem Tomasza Bagińskiego, twórcy nominowanej do Oscara „Katedry”. O przedsięwzięciu i zastosowaniu animacji w reklamie mówił z „Magazynie” dyrektor Warszawskiej Szkoły Reklamy Sławomir Wojtkowski.

– W reklamie animacja, a także inne techniki jej pokrewne, jak grafika i film, bardzo się przydają. By tworzyć skuteczne reklamy, trzeba te techniki opanować – zaznacza gość „Magazynu”. – Staramy się zapraszać do nas znawców tych dziedzin. Zazwyczaj prowadzą wykłady na zajęciach, są wtedy przeznaczone tylko dla słuchaczy, czasem jednak organizujemy warsztaty otwarte, jak ma to miejsce w tym wypadku – wyjaśnia .

Lista uczestników warsztatów jest już pełna. Bagiński to nazwisko, które przyciąga wielu zainteresowanych. – Mieliśmy bardzo dużo telefonów i maili. Z dwustu zgłoszeń musieliśmy wybrać tylko 15. Planujemy jednak w piątek 10 grudnia zorganizować spotkanie, które podsumuje całe warsztaty. Być może wtedy uchylimy drzwi WSR nieco szerzej i uda się zaprosić więcej osób – zapowiada dyrektor.

Zajęcia poprowadzi Tomasz Bagiński oraz zespół artystów ze studia Platige Image. Warsztaty składają się z pięciu odsłon, w trakcie których uczestnicy zapoznają się z kolejnymi etapami realizacji filmu animowanego od pomysłu do postprodukcji: modelowaniem i teksturowaniem, animacją, renderingiem i kompozycją.

– Warsztaty mają charakter „tosterowy”: chcemy działać szybko, za dużo nie teoretyzować. Tak, by na koniec każdy z uczestników miał gotowe dzieło, które może włożyć do swojego portfolio – podkreśla Sławomir Wojtkowski.

Więcej w rozmowie Justyny Dżbik ze Sławomirem Wojtkowskim. Posłuchaj.

Am/ŁSz

Zobacz więcej na temat: Justyna Dżbik
www.narodoweczytanie.polskieradio.pl
Cichociemni
Czytaj także

Reklamy bardziej i mniej lubiane

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2010 13:55
Reklama porównawcza studzi entuzjazm odbiorcy, a nagość odwraca uwagę od produktu – wyjaśnia ekspert.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Młodzi twórcy reklamy walczą o "Młode Orły"

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2010 14:18
- Reklamy nie tylko sprzedają produkt, ale także kształtują nasze gusta - tłumaczy prezes ogólnopolskiego konkursu reklamy "Złote Orły".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zostań rekinem giełdowym

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2010 11:52
– Każdy ma szansę wzbogacić się na giełdzie – mówi ekspert. Okazuje się, że Polacy coraz chętniej próbują swoich sił na parkiecie.
rozwiń zwiń