KakofoNIKT od 13 lat działa też ponadto w sferze instalacji i działań audiowizualnych oraz performatywnych. Zespół nie boi się eksperymentów, występów w najdziwniejszych formach i przestrzeniach, podróży w stronę awangardy i tradycji. Na program będą składać się kompozycje sakralne z elementami polskiej muzyki ludowej. Teksty utworów odnoszą się do słowiańskiej mitologii i obrzędowości. Nadrzędną inspiracją przyświecającą projektowi są polskie tradycje hałasu – antymuzyki praktykowanej podczas obrzędów związanych z transformacjami pór roku i cykli wegetacji roślinnej oraz przesileniami słonecznymi wyznaczającymi święta przejścia kalendarza przedchrześcijańskiego i chrześcijańskiego. Użycie przez kakofoNIKT samodzielnie konstruowanych instrumentów – narzędzi dźwiękowych (inspirowanych ludowymi ready-mades diabelskimi skrzypcami, burczybasami, perkusjonaliami służącymi do tworzenia wrzawy podczas procesji maszkar) odwołuje się do praktyk hałasu znanych m.in. w Kociewiu, Starogardzie Gdańskim, Jastarnii. W 2018 roku kakofoNIKT rozpoczął współpracę z Chórem WSJO Canto-Cantare (obecnie Chór Pogłosy), działającym od 1996 roku, a od 2016 roku pod dyrygenturą poszukującej i niezwykle żywiołowej Joanny Sykulskiej.
Aleksandra Anioła – śpiew
Antonina Bajew – śpiew
Zuzanna Bajew – śpiew
Malwina Bleja – śpiew
Jędrzej Michalski – śpiew
Christos Leontis – śpiew, solista
Joanna Sykulska – śpiew, dyrygent
Malwina Paszek - lira korbowa, śpiew
Dominika Szelążek – baraban, bęben obręczowy, śpiew
Michał Joniec – bębny obręczowe, złom, perkusjonalia, teksty
Patryk Lichota – laptop, syntezator, theremin, saksofon
Hubert Wińczyk – drumla, generator akustyczny, nagrania terenowe, obiekty, zabawki, elektronika