Jak zauważa serwis biznes.interia.pl, pracodawcy szukali głównie specjalistów ds. handlu i sprzedaży, na stanowiska związane z produkcją oraz informatyków. Często też firmy ogłaszały się w kategorii pracy fizycznej. Natomiast najrzadziej były poszukiwane hostessy. Niewielki wybór zajęcia był również w obszarze mediów, sztuki i rozrywki.
Jak zaznacza w komentarzu dla serwisu Aleksandra Skwarska, ekspertka Grupy Pracuj, rekordowej liczbie ofert, które zamieszczono na Pracuj.pl, towarzyszyło bardzo dużo realnych użytkowników - średnio ponad 4 mln miesięcznie.
- Od wiosny 2020 roku funkcjonowanie polskiego rynku pracy w związku z pandemią wymyka się schematom. Od drugiego kwartału ub.r. firmy mocno ograniczały działania rekrutacyjne. Jednocześnie narastało zapotrzebowanie na nowych pracowników i na kompetencje, które są kluczowe dla skutecznego wychodzenia przedsiębiorstw z okresu spowolnienia gospodarczego - komentuje dla biznes.interia.pl Mateusz Żydek, rzecznik prasowy Randstad Polska.
- Z naszych najnowszych badań wynika, że 44 proc. respondentów korzysta z serwisów internetowych przy szukaniu nowego zatrudnienia. Ten trend pogłębił się jeszcze za sprawą pandemii. W ostatnim okresie w zasadzie cały proces rekrutacji przeszedł do trybu online w przypadku wielu stanowisk. Dlatego pracodawcy jeszcze chętniej korzystają z tego kanału - zaznacza Mateusz Żydek.
Źródło: biznes.interia.pl