Dotychczas na trasie Warszawa–Wilno dostępny był tylko jeden kurs dziennie. Od grudnia będzie ich dwa – poranny i popołudniowy. Jeden z pociągów wystartuje z Warszawy po południu i rano wróci z Wilna, co znacznie zwiększy elastyczność planowania podróży.
Trasa będzie wyglądać podobnie jak dotychczas: pociąg PKP Intercity dowiezie pasażerów do stacji w Mockawie, gdzie nastąpi szybka przesiadka do pociągu Kolei Litewskich, dostosowanego do tamtejszego szerokiego rozstawu torów.
Wilno bliżej Europy
Dzięki dodatkowej parze połączeń skróci się czas podróży z Wilna do wielu miast Europy. Przesiadka w Warszawie otwiera drogę do takich kierunków jak Berlin, Wiedeń, Praga, Monachium czy Budapeszt. To świetna opcja nie tylko dla turystów, ale też dla osób podróżujących służbowo lub odwiedzających rodzinę za granicą.
Co jeszcze w planach?
KP Intercity zapowiada więcej nowości w międzynarodowej ofercie. Wkrótce mają pojawić się dodatkowe połączenia z różnych miast Polski do Niemiec, Czech, Austrii, Słowacji i Węgier. Planuje się również rozwój tras w kierunku Ukrainy – szczególnie z południowo-wschodniej Polski.
Nowe połączenia nocne z Przemyśla do Berlina, Wiednia, Monachium czy Pragi to kolejny krok w stronę lepszej dostępności transportu kolejowego. W Krakowie planowane jest łączenie składów z pociągiem IC "Chopin", co umożliwi podróżowanie jednym biletem do różnych europejskich stolic.
Więcej pociągów, nowy tabor
Rozwój oferty międzynarodowej to nie tylko nowe trasy, ale też lepsze warunki podróży. PKP Intercity chwali się, że zainwestowało w nowoczesne wagony – wygodne, szybkie i dostosowane do podróży z prędkością 200 km/h. Nowy tabor pojawi się stopniowo na trasach, podnosząc komfort podróży nie tylko za granicę, ale i po Polsce.
IAR/dad