Jak powiedział dr Marcin Zarzecki, prezes Zarządu Polskiej Fundacji Narodowej, współpraca fundacji z branżą stwarza większe możliwości budowania silnej polskiej marki. - Międzynarodowa współpraca gospodarcza to twórcze pole do działania dla zaangażowanego mecenasa, jakim jest Polska Fundacja Narodowa. Wspólnie z awangardą branży meblarskiej wypracowaliśmy bardzo konkretny efekt - udział w kilku edycjach największych na świecie targów meblarskich na terenie kompleksu targowo-wystawienniczego w High Point w stanie Karolina Północna - powiedział.
Prezes PFN dodał, że jest przekonany, iż dzięki targom polskim firmom uda się zwiększyć eksport i zdobyć nowe kontakty w branży. - Potencjał biznesowy targów w High Point to unikatowa możliwość wzmocnienia rozpoznawalności polskiej marki, bezpośrednie dotarcie do decydentów gospodarczych i politycznych, analityków biznesowych, inwestorów, architektów, segmentów konsumentów itd. Innymi słowy, liczymy na skutki w krótko- i długofalowej perspektywie - powiedział dr Marcin Zarzecki.
- Wybraliśmy Stany Zjednoczone, bo to właśnie na tym rynku potrzebujemy zaprezentować firmy z Polski jako silną grupę - mówi cytowany w komunikacie Jan Szynaka, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. - To także nowy model promocji, który pozwala połączyć potencjał firm z budowaniem wizerunku Polski jako kraju oferującego markowe produkty - dodał.
Tomasz Wiktorski, współautor koncepcji, powiedział, że uruchomienie projektu to wielki sukces branży meblarskiej i okazja do pokazania, iż możemy skutecznie wchodzić na nowe rynki, łącząc siły i prezentując kompleksową ofertę polskiego meblarstwa.
Polscy producenci mebli prezentują swoje produkty na największych targach meblowych w Stanach Zjednoczonych.
- Dla sprzedawców w USA Polska stanowi znaczące, potencjalnie główne źródło zaopatrzenia. Od połowy lat 70. amerykańscy nabywcy mocno interesują się Azją, z której importowane są meble w dobrych cenach ze względu na niskie koszty pracy. Jednak wraz z dzisiejszą sytuacją geopolityczną na świecie krajobraz się zmienił. Polski rynek ma natomiast silne atuty, jakimi są styl mebli, cena, materiały, logistyka, obsługa dostaw i wartości, których szukają amerykańscy nabywcy. Tak więc czas jest sprzyjający. Amerykanie mają szansę zyskać źródło mebli, na którym mogą polegać - powiedział Jeff Holmes, amerykański specjalista w obszarze międzynarodowego rynku meblowego.
Targi w High Point to 160 obiektów wystawienniczych w całym mieście. Narodowe stoisko z ofertą 7 polskich producentów mebli (Benix, Black Red White, Gala Collezione, Raw, Szynaka Meble, Vzór i Zieta Studio) czeka na odwiedzających przez 9 dni targów High Point Market - od 13 do 21 października.
Polska jest drugim eksporterem mebli na świecie.
O European Smart Design from Poland i udziale polskich firm w targach High Point można przeczytać więcej w tym miejscu.
IAR/dad