Według płockiego koncernu, stacja pod marką Orlen została otwarta w Seeberg-Ost pod Berlinem, przy autostradzie nr 10 - placówka działa w koncepcie stop cafe i O!Shop, co oznacza, że klienci mogą zrobić tam szybkie zakupy, a także skorzystać z oferty gastronomicznej, obejmującej np. hot dogi, zupę, kiełbaski na ciepło, czyli bockwurst, a także kanapki, sałatki, świeżo wyciskane soki i kawę.
Informując we wtorek o pierwszej w Niemczech stacji paliw pod marką Orlen, płocki koncern ocenił, że to ważny krok do pełnego rebrandingu sieci na zagranicznych rynkach i umocnienia pozycji koncernu w Europie. Przypomniał zarazem, że aktualnie w Niemczech funkcjonuje już blisko 600 stacji paliw pod marką Grupa Orlen-star, dostępnych w każdym landzie.
- W biznesie sukces gwarantują odważne i dobrze przemyślane decyzje. PKN Orlen ma ogromny potencjał. Chcemy go w pełni wykorzystać również za granicą z korzyścią dla firmy, a także polskiej gospodarki - powiedział prezes płockiego koncernu Daniel Obajtek.
Wskazał jednocześnie, iż spółka ta podjęła wiele działań wzmacniających jej rozpoznawalność. - Niemieccy klienci chętnie wybierają nasze stacje, ponieważ kojarzą je z profesjonalizmem, wysoką jakością usług i produktów – dodał Obajtek.
Jak podał PKN Orlen, ze względu na ogłoszony w Niemczech stan pandemii koronawirusa, na stacji w Seeberg-Ost obowiązują takie same, wysokie standardy bezpieczeństwa, jakie wprowadzono na polskich stacjach koncernu.
PKN Orlen strategię ujednolicania wizerunku swych stacji paliwowych na zagranicznych rynkach zainicjował jeszcze w listopadzie 2019 r.
Jednolite logo
-W ramach cobrandingu już na wszystkich stacjach w Niemczech i wszystkich w Czechach oraz na Słowacji do lokalnych brandów star i Benzina, dołączył logotyp Grupy Orlen. Oznakowane nim zostały dystrybutory, pylony cenowe oraz ekrany wewnątrz stacji"- podkreśliła spółka.
Koncern przypomniał, że jest obecny również na Litwie, jednak tam wszystkie stacje od początku funkcjonują wyłącznie pod brandem Orlen.
PAP/dad