Badania Federacji włoskich stowarzyszeń branży turystycznej i hotelarskiej Federalberghi wskazują, że obroty branży w okresie świątecznym wyniosą 5 miliardów euro.
Święta poza domem
W okresie wielkanocnym poza domem będzie przebywać prawie 11 i pół milionów Włochów, a ponad 2 i pół miliona przedłuży przerwę od pracy o długie weekendy 25 kwietnia, kiedy we Włoszech obchodzony jest Dzień Wyzwolenia, i 1 maja.
Prezes Federalberghi Bernabò Bocca podkreśla, że Wielkanoc to wskaźnik tego, jaki popyt będzie latem: „Po zimie z wynikami poniżej oczekiwań tendencja wielkanocna pozwala mieć nadzieję” - powiedział Bocca. Decyzje o wyjazdach determinują rosnące koszty utrzymania. Ze względu na inflację, 3 na 4 włoskich urlopowiczów skraca czas pobytu, by zmniejszyć koszty.
Planujący odpoczynek za granicą wybierają przede wszystkim stolice europejskie. Nie brakuje jednak chętnych na wyprawy bardziej egzotyczne: na Zanzibar, na Wyspy Zielonego Przylądka i na Bliski Wschód. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się dalekie podróże do Azji, Ameryki i na Karaiby.
IAR, md