- Korzystając z tych informacji, które znajdują się na naszych stronach można dotrzeć do bardzo wielu scyfryzowanych zasobów naszej kultury - zachęca wicepremier, minister kultury i dziedzictwa narodowego Piotr Gliński. Na stronie resortu można znaleźć propozycje największych polskich muzeów jak Muzeum Narodowe w Warszawie czy Muzeum Narodowe w Krakowie; teatrów i oper jak Teatr Wielki - Opera Narodowa czy Polska Opera Królewska; zespołów jak Zespół Pieśni i Tańca "Śląsk" oraz instytutów i centrów kultury jak Instytut Adama Mickiewicza czy Narodowe Centrum Kultury, a także bibliotek i archiwów jak Biblioteka Narodowa - zasoby Cyfrowej Biblioteki Narodowej Polona czy Archiwa Państwowe.
Zarówno duże jaki małe muzea, centra sztuki i galerie udostępniają swoje zbiory zwiedzającym online, proponują wirtualne spacery, ale często mają także specjalną ofertę edukacyjną dla dzieci z propozycją publikacji w wersji elektronicznej, gier i filmów. Wirtualne koncerty i spektakle to z kolei propozycje filharmonii, oper i teatrów. Wśród propozycji są także nagrania audio obejmujące wydawnictwa płytowe, a także wideo wywiady z artystami.
Bardzo bogatą ofertę kulturalną zapewnia także Polskie Radio. W ramach akcji "Wspieramy polskich artystów" wszystkie anteny publicznego nadawcy emitują więcej polskiej muzyki, słuchowisk i audycji dla dzieci napisanych, wykonywanych lub wyprodukowanych przez polskich artystów. Agencja Muzyczna Polskiego Radia postanowiła też obniżyć - do 15 kwietnia - cenę detaliczną płyt wydanych przez Polskie Radio, a wykonywanych przez polskich artystów. W ofercie znalazło się 471 tytułów, które można kupić ze zniżką 30 procent. Akcja wsparta jest działaniami promocyjnymi w internecie, na stronie sklepu Polskiego Radia www.sklep.polskieradio.pl oraz na Facebooku Agencji Muzycznej Polskiego Radia.
IAR/dad