Radio Parlament
Section01

W Sejmie Okrągły Stół Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

migracja
migrator migrator 05.11.2010

Możliwości wykorzystania nowych przepisów ruchu drogowego były głównym tematem Okrągłego Stołu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W Sejmie spotkali się politycy i przedstawiciele organizacji działających na rzecz ograniczenia liczby wypadków drogowych.

Możliwości wykorzystania nowych przepisów ruchu drogowego były głównym tematem Okrągłego Stołu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

W Sejmie spotkali się politycy i przedstawiciele organizacji działających na rzecz ograniczenia liczby wypadków drogowych.

Wiceminister infrastruktury Radosław Stępień powiedział, że wprowadzenie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym przyspieszy obsługę fotoradarów. To powinno wpłynąć na szybkość dostarczania mandatów i ostrożniejszą jazdę kierowców. Przewodnicząca Parlamentarnego Zespołu do spraw Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Beata Bublewicz wskazała na badania, z których jasno wynika, że nadmierna prędkość jest najczęstszym powodem wypadków z ofiarami. Przypomniała, że aż połowa wypadków z ofiarami miała miejsce na obszarach wiejskich, co świadczy o niedostosowaniu prędkości do warunków jazdy. Dziennikarz i pilot rajdowy Wojciech Jermakow zaznaczył, że powinna zmienić się także świadomość kierowców. Jermakow ma nadzieję, że kierowcy widząc fotoradar będą myśleli o bezpieczeństwie dzieci z okolicznej szkoły, a nie że to urządzenie jest, żeby wójt zdarł z nich pieniądze. W spotkaniu brał udział także ekspert francuskiego rządu Jean Chapelon. Przedstawił doświadczenia Francji, która kilka lat temu wprowadziła automatyczny system zarządzania fotoradarami. Spowodowało to znaczne ograniczenie ilości wypadków drogowych. Więcej kierowców ukaranych za przekroczenie prędkości płaci mandaty. "Jeśli zapłacisz szybko, zapłacisz mniej. Dzięki temu 80 procent ludzi płaci mandaty w ciągu 15 dni" - powiedział gość z Francji. Zmiany w kodeksie ruchu drogowego czekają na podpis prezydenta.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/Mariusz Pieśniewski/dabr

Section02
Section03
Section04