X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Flo przedstawia swoje "Ceremonials" piosenka po piosence

Ostatnia aktualizacja: 09.11.2011 20:00
Florence Welch zdradza na antenie Trójki opowieści, inspiracje oraz lęki kryjące się za poszczególnymi utworami jej nowego albumu. Posłuchajcie...
Audio
Drugi album Florence Welch, którego oficjalna premiera miała miejsce 31 października, budzi ogromne emocje i zapowiada się jako wielki sprawdzian dla samej artystki oraz jej fanów. Przypomnijmy, że jej debiutancki krążek utrzymywał się na brytyjskiej liście bestsellerów przez sześćdziesiąt pięć tygodni!
- Nowa płyta jest bardziej "amerykańska", z klimatami R&B spod znaku Franka Oceana oraz transowymi syntezatorami w kilku momentach. Poza tym jednak to stara Florence: demony, rumaki, modlitwy.. - napisała o "Ceremonials" recenzentka "Guardiana".
A co sądzą o "Ceremonials" dziennikarze Trójki - dowiecie się już w ten weekend. W "Liście osobistej" (5 listopada, po godz. 19.00) Piotr Metz porozmawia z Florence Welch oraz przedstawi pierwszą stronę "Ceremonials".

Drugi album Florence Welch, którego oficjalna premiera miała miejsce 31 października, budzi ogromne emocje i zapowiada się jako wielki sprawdzian dla samej artystki oraz jej fanów. Przypomnijmy, że jej debiutancki krążek utrzymywał się na brytyjskiej liście bestsellerów przez sześćdziesiąt pięć tygodni!

- Nowa płyta jest bardziej "amerykańska", z klimatami R&B spod znaku Franka Oceana oraz transowymi syntezatorami w kilku momentach. Poza tym jednak to stara Florence: demony, rumaki, modlitwy.. - napisała o "Ceremonials" recenzentka "Guardiana".

A co sądzą o "Ceremonials" dziennikarze Trójki? - To płyta o wiele mniej zróżnicowana. Został potężny głos, ale Florence o wiele mniej tu kombinuje. Na razie oceniam ten album na "4-", ale nie mam jeszcze wyrobionego zdania - powiedział Piotr Metz w sobotniej "Liscie osobistej", po czym oddał głos samej artystce.

Florence Welch rozpoczęła opowieść o poszczególnych utworach "Ceremonials", a kontynuowała ją w nocnym "Atelier" Anny Gacek, gdzie zabrzmiały także niepublikowane nagrania demo i piosenki, które ostatecznie nie trafiły na płytę.

Zachęcamy do wysłuchania autorskiego przewodnika po "Ceremonials w dwóch częściach.

"Only If for a Night"

Tę piosenkę zainspirował niezwykły sen z udziałem mojej nieżyjącej od wielu lat babci, w którym udziela mi ona praktycznych rad dotyczących  kariery. Nietypowe zachowania jak na ducha... 

"Shake It Out"

Ten numer pisałam na ogromnym kacu. W pół godziny udało mi się wygnać z głowy wszystkie demony minionej nocy.

"What The Water Gave Me"

Pisząc ten piosenkę, miałam w głowie między innymi wizję Virginii Woolf, która z kamieniami w kieszeniach płaszcza idzie w kierunku rzeki, by dać się jej pochłonąć.

"Never Let Me Go"

To piosenka  o początku i o końcu; o intencjach i o tym, co z nich wychodzi. Być może produkt finalny wcale nie jest taki zły, jak nam się wydaje.

"Breaking Down"

Mam obsesję smutnych piosenek z wesołymi melodiami. Może to mój sposób na radzenie sonie z poczuciem nieuchronnie nadchodzącego smutku.

"Lover to Lover" 

Wszystkie relgijne odniesienia w tekstach moich piosenek to echa tych momentów, gdy jestem totalnie skacowana i  wydaje mi się, że jestem bogobojną osobą. Muzyka bywa dla mnie formą egzorcyzmu.

"No Light, No Light"

Tą pioesnką mówię "przepraszam"\. Często, gdy chcę coś powiedzieć konkretnej osobie, muszę to zaśpiewać tysiącom. Tak radzę sobie z brakiem komunikacji w związkach...

"Seven Devils"

W pewnym sensie chodzi tu po prostu o siedem grzechów głównych. Piosenkę zainspirowała książka Chestera Himesa "If He Hollers Let Him Go".

"Heartlines"

Chcieliśmy, by ta piosenka brzmiała potężnie, niczym gigantyczna bitwa na morzu, a jednocześnie by była to "pieśń plemienna". To ma być podróż, więc musi nieustannie gnać do przodu. Myślę, że ten utwór będzie nam się świetnie grało na koncertach.

"Spectrum"

 Myślałam dużo o symbolu homoseksualistów, czyli tęczy. Stała się ona dla mnie synonimem wyzwolenia, odrzucenia strachu i przyjmowania tego, co daje nam świat. Chodzi też oczywiście po prostu o ten moment, gdy ktoś zaczyna na nas działać i nagle kolory stają się intensywniejsze, a cały świat jaśniejszy.

"All This and Heaven Too"

Miłość to dla mnie jeden długi dźwięk, krzyk, hałas. Bardzo trudno zamienić go w wiersz. I właśnie o trudności wyrażania tego co czuję opowiada ta piosenka. A tytuł zaczerpnęłam z gazety...

 "Leave My Body"

 Czasami czuję się uwięziona we własnym umyślę, a oczy zdają mi się za małe by ogarnąć cały świat. Chciałabym wtedy wydostać się ze swojego ciała, znaleźć się poza przeszłością i przyszłością, wyłącznie w teraźniejszości. Występowanie na scenie pozwala mi taki stan osiągnąć. 

Zobacz więcej na temat: Anna Gacek podróże
Czytaj także

Florence Welch - miłośniczka polskich kościołów

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2011 15:00
- Pierwszy raz do Polski przyjechałam z chórem kościelnym - wspominała liderka Florence And The Machine w archiwalnym wywiadzie Anny Gacek.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Druga płyta Florence and The Machine - bardziej soulowa, mniej indie

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2011 08:00
Choć "Ceremonials" ukaże się dopiero 31 października, o albumie wiemy już całkiem sporo - z ust osób zaangażowanych w jego powstawanie oraz kilku dziennikarzy, którzy mieli okazję już ją usłyszeć.
rozwiń zwiń