Tym razem Barbara Podmiotko przywołała artystów, którzy przeszli już na tamtą stronę. Zarazem jednak stale są obecni wśród nas, nadal nas zachwycają, budzą emocje. I bez nich trudno byłoby już sobie wyobrazić historię muzyki popularnej, nie tylko francuskiej. Wszak pieśni Geroges'a Brassensa - za sprawą znakomitych przekładów Wojciecha Młynarskiego i Jerzego Menela - stały się także polską klasyką. On sam czerpał z najlepszych wzorów literackich - z Louisa Aragona, Victora Hugo czy Francoisa Villazona, których poezję wykorzystywał zresztą we własnych kompozycjach.
Baudelaire, Apollinaire, Verlaine, Rimbaud inspirowali natomiast Leo Ferre - przede wszystkim, choć nie tylko, znakomitego kompozytora, autora kilkuset piosenek, a także kilku symfonii, koncertów, a nawet opery. Ponoć wyłącznie twórcą piosenek chciał także zostać Jacques Brel, jedyny Belg w tym paryskim towarzystwie. Spektakularną karierę estradową rozpoczął, bo, jak twierdził, nikt nie chciał śpiewać jego utworów.
Prawda jest taka, że niełatwe dziełka Brela i Brassensa trafiły do szerokiej publiczności za sprawą fenomenalnych interpretacji Barbary. Jedyna w tym gronie kobieta zaczęła pisać dopiero u szczytu swojej kariery, a i tak okazała się równie wyśmienitą autorką, co interpretatorką.
W auydycji zabrzmiały następujące piosenki:
Enzo Enzo Parler
Leo Ferre La chanson du scaphandrier
Leo Ferre Le piano du pauvre
Leo Ferre J'entends passer le temps
Georges Brassens Hecatombe
Georges Brassens Le temps ne fait rien a l'affaire
Georges Brassens Les ricochets
Jacques Brel Le diable
Jacques Brel Les Marquises
Jacques Brel Bruxelles
Barbara Chapeau bas
Barbara Amoiureus
Barbara Il Me Revient
Enzo Enzo Parler
Zachęcamy do wysłuchania całego odcinka cyklu "Pod dachami Paryża" - na antenie Trójki w każdy wtorek po godz. 22:00.