X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Offspring, The

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2009 11:20
Zawsze ścigali się z Green Day o tytuł najpopularniejszego punkowego zespołu w Stanach. Dziesięć lat temu byli na szczycie, nie dało się ich dogonić. Dziś zostali daleko w tyle.
Zawsze ścigali się z Green Day o tytuł najpopularniejszego punkowego zespołu w Stanach. Dziesięć lat temu byli na szczycie, nie dało się ich dogonić. Dziś zostali daleko w tyle.

Kiedy w 1998 roku na rynku ukazała się płyta "Americana", świat oszalał na punkcie The Offspring. Stacje telewizyjne w nieskończoność puszczały klip do "Pretty Fly (For A White Guy)", zespół zapełniał największe hale koncertowe, był headlinerem festiwali plenerowych. Dzięki piosence traktującej o białej młodzieży nieudolnie imitującej czarnych raperów, o Offspringu usłyszeli ludzie, którzy nie mieli wcześniej nic wspólnego z muzyką rockową.

Początki zespołu nie wskazywały, że The Offspring będą kiedyś gwiazdą pop. Dexter Holland (wokalista i gitarzysta) i Gregory Kriesel (basista) założyli kapelę w 1984 roku. Szybko znaleźli drugiego "wiosłowego" Kevina Wassermana (Noodles). Na perkusji początkowo grał James Lilja, jednak szybko zdezerterował i ostatecznie w składzie pojawił się Ron Welty. Po pięciu latach rozbijania się po klubach kalifornijska załoga podpisała kontrakt płytowy, którego owocem była surowa płyta "The Offspring" (Nemesis Records, 1989). Potencjał drzemiący w zespole szybko zauważył szef wytwórni Epitaph Brett Gurewitz (gitarzysta Bad Religion) i ściągnął kapelę do swojej firmy. Dla Epitaph Offspring nagrał dwa krążki, "Ingnition" z roku 1992, a także młodszy o dwa lata "Smash", który do dziś uzyskał w Stanach status sześciokrotnej platyny, identyczny wynik zanotowano w Kanadzie. Sukces zawierającej hity "Self Esteem" i "Come Out And Play" płyty pozwolił grupie podpisać kontrakt z gigantem fonograficznym, firmą Columbia Records.

Od tamtej pory Columbia jest wydawcą wszystkich płyt Offspringa. Zespół nagrał dla niej sprzedaną w pięciu milionach egzemplarzy "Ixnay On The Hombre" czy wspomnianą
"Americana" (dziesięć milionów nabywców). Szybko okazało się, że moda na zespół z Huntington Beach przemija, bowiem już wydana w 2000 roku "Conspiracy Of One" sprzedała się znacznie gorzej. Trzy lata później grupa wypuściła na rynek krążek "Splinter", który przeszedł zupełnie niezauważony. Trochę lepiej było w przypadku "Rise And Fall, Rage And Grace" z 2008 roku, ale to po części zasługa nachalnej miejscami promocji. Nie ma sensu ukrywać, że nastąpiła zmiana warty i dziś to Green Day jest dla neopunków numerem jeden.

(mk)