X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Gus Gus

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2008 11:42
Gus Gus swoje istnienie zawdzięcza filmowi i to nie tylko dlatego, że nazwę zaczerpnął z obrazu niemieckiego reżysera Werenra Fassbindera, w którym mianem "gus gus" określano pewien afrodyzjak...
Gus Gus

W 1995 roku dwoje przyjaciół Sigurður Kjartansson i Stefán Árni Þorgeirsson zgromadziwszy liczną grupę artystów z Rejkiawiku i pewne środki finansowe przystąpiło do realizacji swojego filmu zatytułowanego "Przyjemność". Ponieważ fundusze bardzo szybko sie wyczerpały, z braku pieniędzy na kolejne dni zdjęciowe przystąpiono do realizacji ścieżki dźwiękowej tworzonej przez cały kolektyw filmowy. Zabawa ta szybko przerodziła się w nagrywanie albumu zatytułowanego "gus gus", który pierwotnie wytłoczono w ilości 1000 sztuk przystrojonych ręcznie robionymi okładkami z aksamitu.

Ta nieoficjalna płyta wpadła w ucho szefom kultowej brytyjskiej wytwórni 4AD, która zaproponowała grupie pięciopłytowy kontrakt. Wobec konieczności opowiedzenia się a propos przynależności do profesjonalizującego swą działalność zespołu część artystów postanowiła opuścić kolektyw, decydując się na solowe kariery. Spośród nich najgłośniej później było o Emilianie Torrini, która między innymi zaśpiewała w ekranizowanej przez Petera Jacksona trylogii Tolkiena "Piosenkę Golluma".

"Believe"

Debiutancki, zawierający owe filmowe nagrania album "Polydistortion", wydany w 1996 roku pod skrzydłami 4AD, z miejsca przyniósł zespołowi międzynarodową sławę, zaś single takie jak "Believe" czy "Polyesterday" stały się wielkimi klubowymi przebojami. Wysoko oceniano występy Gus Gus, którzy swoje show wzbogacali o współgrające z muzyką, ręcznie sterowane wizualizacje.

W 1999 roku licząca ówcześnie 9 osób grupa zrealizowała swoją drugą - wydawać by się mogło jeszcze bardziej przebojową - płytę "This Is Normal", zawierającą takie hity jak "Ladyshave" czy "Starlovers". Niestety, pomimo pozytywnych recenzji, słaba sprzedaż albumu oraz niewystarczająco wysokie koncertowe frekwencje postawiły zespół przed wizją bankructwa. W związku z tym w 2000 roku Gus Gus było zmuszone zawiesić swoją koncertową działalność, tym bardziej że z kolektywu odeszło siedmiu członków założycieli, w tym Sigurður Kjartansson i Stefán Árni Þorgeirsson.

"Polyesterday"

Czekający na lepsze czasy pozostali członkowie Gus Gus, Bigi Viera i Herb Legowitz, sięgnęli do swoich starych nagrań z okresu, kiedy na początku lat 90. jako duet T-World współtworzyli islandzką scenę techno. Z braku pieniędzy na studio te instrumentalne numery trafiły w surowych wersjach na album "Gus Gus vs. T-World", który mimo swej toporności utwierdził pozycję zespołu jako jednego z najciekawszych na światowej scenie elektronicznej.
Kolejny wydany w 2002 roku przez Underwater Records album "Attention" podzielił dotychczasowych fanów Gus Gus, którzy nie do końca mogli pogodzić się z coraz większym dryfowaniem projektu w stronę house i techno, co z kolei otworzyło przed Islandczykami bramy większości europejskich klubów z tego rodzaju muzyką. Cennym nabytkiem okazała się śpiewająca na płycie, dysponująca silnym głosem wokalistka Earth.

Wydany w 2007 roku, a w Polsce mający swą premierę w czerwcu 2008 roku, album "Forever" przyniósł kolejną porcję techno – soulowych dźwięków. Że znajdą one uznanie w oczach polskiej czekającej na koncerty w Warszawie i Krakowie publiczności, jestem przekonany. Ciekawszą kwestią wydaje się być to, kto w czasie tych występów zastąpi znakomitą wokalistkę Earth, która według świeżych informacji ze strony Gus Gus odeszła z kolektywu.

(bch)

https:\/\/www.gusgus.com/
https:\/\/www.myspace.com/gusgus
https:\/\/www.lastfm.pl/music/Gus+Gus/