X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Brahms - wielka miłość Nicholasa Angelicha

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2017 15:30
Nicholas Angelich to wielki znawca Brahmsa. Wszyscy ci, którzy do tej pory się o tym nie przekonali, mają teraz wielką szansę – właśnie ukazał się 10-płytowy boks „Brahms: Piano Concertos; Piano Works; Chamber Music” z twórczością tego geniusza romantyzmu.


Oba koncerty fortepianowe, komplet fortepianowych trio, sonat skrzypcowych, kwartetów fortepianowych, a także właściwie wszystkie „dojrzałe” dzieła na fortepian solo – te wszystkie utwory znajdziemy w tym pięknie wydanym boksie. Mam jednak żal do Nicholasa Angelicha. Za co? Za to, że do tej pory nie nagrał jeszcze sonat wiolonczelowych i klarnetowych (bądź na altówkę) Brahmsa – szkoda, wieka szkoda.

Nicholas Angelich to dziś jeden z najwybitniejszych pianistów, człowiek, który choć co prawda specjalizuje się w Brahmsie, ale wcale się do niego nie ogranicza – patrz doskonały komplet Années de pèlerinage – Liszta, a także dzieła Rachmaninova czy Beethovena. No ale kocha Brahmsa, bez różnicy czy zostaje z jego dziełami sam na sam, czy gdy towarzyszy mu orkiestr czy koledzy z zespołu.

Wysoka jakość nagrań (wszystkie krążki powstały już w XXI wieku) to kolejny plus. Jeszcze większym jest to, kto towarzyszy Angelich na nagraniach. Wielkie brawa należą się dyrygentowi Paavo Järviemu, który prowadzi Frankfurt Radio Symphony Orchestra w dwóch brawurowo przedstawionych koncertach fortepianowych, a także braciom Gautierowi i Renaudowi Capuçon i Gérardowi Caussé.

Mieczysław Burski

Czytaj także

Łukaszewskiego poszukiwanie sacrum

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2017 15:10
Muzyka Pawła Łukaszewskiego zaczyna być bardziej widoczna na polskim rynku wydawniczym. To dobrze, bo już dawno zawojowała zachodnią Europę. Krążek „Motets” (wyd.Warner Classic) z jego utworami na chór, to doskonała promocja jego twórczości i murowany kandydat do grona najlepszych krążków tego roku.
rozwiń zwiń