X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

WSJD2009: Maria Schneider Orchestra

Ostatnia aktualizacja: 08.07.2009 20:00
Jeżeli ktokolwiek sądzi, że jazzowa orkiestra to przeżytek, jeżeli wyobraża sobie ją jako relikt dawniejszych, zapewne lepszych dla jazzu czasów, ten powinien zasiąść w pierwszym rzędzie podczas wielkiego finału tegorocznej edycji festiwalu WSJD2009.
Jeżeli ktokolwiek sądzi, że jazzowa orkiestra to przeżytek, jeżeli wyobraża sobie ją jako relikt dawniejszych, zapewne lepszych dla jazzu czasów, ten powinien zasiąść w pierwszym rzędzie podczas wielkiego finału tegorocznej edycji festiwalu Warsaw Summer Jazz Days i z uwagą wsłuchać się w dźwięki, które wyczarowuje ze swoich partytur amerykańska kompozytorka i bandliderka Maria Schneider.

Tym bardziej powinien tak uczynić, ponieważ kilkanaście lat spędzonych na muzycznej scenie uczyniły z Marii jedną z największych gwiazd jazzowej dziedziny. Jej kariera toczy się swoim torem. Można powiedzieć z daleka od świateł reflektorów. Tak jest dzisiaj tak też było przed laty kiedy stawiała pierwsze kroki z jazzowym świecie. Miała jednak okazję pracować z najważniejszymi twórcami wielkoformatowej estetyki. Najpierw był Bob Brookmayer, pod okiem którego studiowała, i który potem zarekomendował ją Thadowi Jonesowi. Potem wielki malarz jazzowej partytury, wieki Gil Evans, którego była w ostatnich latach życia asystentką, a w końcu tez i nieocenioną spadkobierczynią.
Od 1994 r Maria Schneider jest stale obecna także na rynku płytowym. Pierwsze jej płyty ukazywały się nakładem niemieckiej oficyny wydawniczej Enja Records. Od pięciu lat z okładem jednak Maria Schneider wydaje we własnej płytowej firmie i co szczególnie godne uznania w ramach projektu Artis Share który, poprzez swą niezależność od konwencjonalnego rynku muzycznego, jawi się jako najrozsądniejsza propozycja w sferze ochrony praw i interesów artysty. W barwach Artists Share nagrała do tej pory dwie płyty "Concert In The Garden" oraz "Sky Blue" i obydwie zdobyły sobie nie tylko uznanie fanów na całym świecie, ale także wzbudziły podziw w gronach profesjonalnych. Obydwiema tymi pozycjami Maria Schneider sięgnęła, oprócz licznych nagród branżowych także i po laury Akademii Płytowej zdobywając w sumie cztery nagrody Grammy!

Od lat specjalności Marii Schneider są projekty realizowane poza strukturami prowadzonej przez nią własnej orkiestry, tak na marginesie złożonej z najciekawszych nowojorskich instrumentalistów i co w dzisiejszych czasach zupełnie niebywałe, regularnie odbywającej próby. Od lat docierają do nas informacje o koncertach ze słynnymi europejskimi orkiestrami, od lat też wiadomo, na te specjalne okazje Maria przywozi ze sobą specjalnie napisane kompozycje. Nie inaczej będzie też i tym razem, kiedy to artystka stanie na czele zespołu skompletowanego przez doskonale znanego pianistę, aranżera i kompozytora polskiego Krzysztofa Herdzina.

8 lipca, 19:00, Sala Kongresowa
Bilety:


180 zł - parter: rząd 1a,1b,1-9
150 zł - parter: rząd 10-23
110 zł - amfiteatr: rząd 25-37
80 zł - dostawki, miejsca dodatkowe i kanapki (do kupienia w kasie, wyłącznie za okazaniem legitymacji szkolnej lub studenckiej)