X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Słowne improwizacje Marsa Williamsa

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2010 10:10
Rozmowa z najbardziej wszechstronnym i eklektycznym saksofonistą współczesnego jazzu
Audio

Wszechstronność i lekceważenie gatunkowych podziałów to raczej standard niż wyjątek na współczesnej scenie muzyki improwizowanej. Jednak rozrzut stylistyczny zainteresowań chicagowskiego saksofonisty i klarnecisty Marsa Williamsa jest trudny do ogarnięcia. Jednocześnie grywał w pierwszym składzie free jazzowej grupy Vandermark 5, rockowym Psychodelic Furs oraz acid jazzowej formacji Liquid Soul – a to oczywiście i tak tylko drobny wycinek jego działalności.

- Wierzę, że te wszystkie przedsięwzięcia składają się na to, kim jestem jako saksofonista. Czasem grając free improv, mogę wprowadzić trochę groove'u. Jestem Marsem Williamsem niezależnie od tego, czy reaguję na funkowy rytm, czy na to, co dzieje się w muzyce Petera Brötzmanna - wyjaśnia swą kameleoniczną naturę Williams -  Czasem ktoś próbuje mnie przekonywać, że jeśli gram jeden rodzaj muzyki, nie powinienem grać innego. Słyszę: „zdecyduj się wreszcie!” Zawsze pytam wtedy: Dlaczego? Być może ty uważasz, że tego nie da się połączyć, więc sam się zdecyduj!”.

Na marginesie dodaje: - Dochodzą do mnie słuchy, że organizatorzy niektórych festiwali free jazzowych nie chcą mnie zapraszać, bo grywam też z muzykami rockowymi. Dlaczego piętnuje się jazzmanów lubiących pograć rocka? Jeśli zagram z rockmanami, to oduczę się improwizować?

Artysta opowiadał też Januszowi Jabłońskiemu oraz Tomaszowi Gregoryczkowi o nietypowej edukacji muzycznej, jaką wyniósł z domu, swoich relacjach z Vandermarkiem i Brötzmannem, o spartańskich metodach nauczania Roscoe Mitchella i o tym, jak został osobistym kopistą Anthony’ego Braxtona.

 

Freejazzowe...


 

 

...rockowe...



oraz acid-jazzowe oblicze Marsa Willliamsa:


Zobacz więcej na temat: Janusz Jabłoński
Czytaj także

Jazz i ekologia

Ostatnia aktualizacja: 01.11.2010 12:00
Jakie są związki muzyki, a jazzu w szczególności, z ekologią?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Między klasyką, współczesną awangardą i jazzem

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2010 14:00
Markus Stockhausen: "Moim domem na pewno jest i klasyka i muzyka mojego ojca".
rozwiń zwiń