X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Człowiek, który wpuścił punka do Hybryd

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2011 15:57
W latach 80. Sławomir ‘Gąsior’ Rogowski w warszawskim klubie stworzył prawdziwy azyl wolności dla młodych alternatywnych zespołów.
Audio

- Było 5 sal. Tworzyły w nich takie zespoły jak Izrael, Kultura, Armia, Dezerter, Deuter, Niepodległość Trójkątów, T.Love – opowiadał w "Prywatnej Kolekcji" menedżer legendarnego warszawskiego klubu "Hybrydy". Jednym z najstarszych i najbardziej znanych ośrodków kultury studenckiej w Polsce Sławomir Rogowski kierował w latach 1982 – 1987. Po czasie, kiedy królował tam jazz (z Hybryd wyszedł festiwal Jazz Jamboree) i grupy teatralno kabaretowe, nowy kierownik otworzył Hybrydy na nową młodzieżową muzykę – punk rock.

Dwudziestopięcioletni  Rogowski zapewnił niewygodnym politycznie zespołom komfortowe warunki pracy. Nie dopuszczał do klubu cenzorów, urzędników UB, ani partyjnych aparatczyków. Na miejscu muzycy mieli do dyspozycji sprzęt nagłaśniający. Zawiązana w Hybrydach scena muzyczna zaczęła promieniować na cały kraj.

Jednym z najważniejszych przedsięwzięć muzków związanych z Hybrydami był wymyślony przez ultraktywnego w tamtym czasie lidera Izraela, Roberta Brylewskiego, festiwal Róbrege. Impreza ze względu na duże zainteresowanie odbywała się w rozstawionym na ulicy Chłodnej namiocie cyrku Intersalto. Owa lokalizacja zainspirowała pomysłodawcę festiwalu do nadania mu odpowiednio brzmiącej nazwy:

-  Robert Brylewski, zrobił taką minę jak Mesjasz i powiedział: niech ten festiwal się nazywa Grand Festiwal Róbrege, no i tak zostało – wspominał w trójkowej audycji Sławomir Rogowski.

Zobacz próbę grupy Izrael w Hybrydach 86' (frag. filmu "My Blood Your Blood")

Dawny kierownik Hybryd wspominał w Trójce również czas kiedy pełnił rolę menedżera grupy T.Love Alternative. Zorganizował zespołowi wyprodukowanie pierwszej studyjnej płyty.

- Byłem producentem i człowiekiem planującym strategię tego zespołu. Po wyprodukowaniu z Polskimi Nagraniami płyty "Wychowanie", żeśmy się rozstali, Za płytę "Wychowanie" kupiłem sobie parkiet do mojego mieszkania.

Więcej w rozmowie Artura Orzecha ze Sławomirem Rogowskim. Aby ją odsłuchać wystarczy kliknąć w ikonę dźwięku w boksie "Posłuchaj".

(bch)

W audycji Sławomir Rogowski wybrał następujące utwory:

Republika Biała Flaga

The Rolling Stones Brown Sugar

T.Love Wolny jak taczanka na stepie

The Clash Should I Stay Or Should I Go

Bob Marley Get Up Stand Up

Izrael Nie poddawaj się

Les Négresses Vertes Hou! Mamma Mia

Jacek Zwoźniak Ragazza da Prowincja

Charles Aznavour Les Caraibes

Czytaj także

Robert Brylewski

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2010 13:23
"Niedługo artyści będą płacili za to, żeby ludzie słuchali ich płyt."
rozwiń zwiń