X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Magazyn Piosenki Ciekawej: Przepraszam

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2009 10:30
Przepraszam – "Mają za co przepraszać", "Przepraszać nie ma za co!" to tytuły relacji z koncertów warszawskiej grupy Przepraszam, których zestawienie dobrze oddaje wyrazistość tego zespołu.
"Magazyn Piosenki Ciekawej" to miejsce, w którym raz w tygodniu prezentujemy wyszperane w internecie utwory polskich twórców, wyróżniające się zarówno muzyką, jak i tekstem, a których próżno szukać w radiowych rozgłośniach. Każda z piosenek jest opatrzona komentarzem autorskim oraz ilustracją.

W istocie ciężko pozostać obojętnym na sceniczną kreację grupy, w której energia frontmana Grzegorza Uzdańskiego prezentującego się na scenie niczym hybryda Juliusza Słowackiego i Karate Kida zderza się z operowymi zaśpiewami upozowanej na Kolumbinę Joanny Sokołowskiej. Efekt dopełniają melancholijno – znerwicowane podkłady muzyczne i poetyckie teksty, w których groteskowe historie lekkoatlety – poety czy wojny pomiędzy dwoma sąsiadami stają się pretekstem do wypowiedzenia się na tematy zasadnicze. Grupa uformowała się w okolicach 2004 roku. Od tego czasu zgromadziła na swoim koncie sukcesy w postaci głównej nagrody festiwalu FAMA (2006) w Świnoujściu za spektakl multimedialny Dotlenienie.Montaż, a także zwycięstwo na szczecińskim festiwalu Akustyczeń (2009). Dorobek fonograficzny stanowi póki co nagrana w 2007 roku pięcio - utworowa epka, dostępna do pobrania na stronie www.przepraszam.com.pl, ale jak donosi sam zespół, praca nad debiutancką płytą wre. Ciekawostkę stanowi fakt, iż na obecną chwilę Przepraszam w 5/6 składa się z absolwentów wydziału filozofii UW, co też zdaniem niektórych wyraża się w nadmiernym skomplikowaniu muzyki. Czy tak jest w rzeczywistości przekonajcie się słuchając jednego z najbardziej przebojowych utworów z repertuaru zespołu p.t. "Czarownica".

player
{script} var so = new SWFObject('/_swf/jwplayer.swf','mpl','470','20','9'); so.addParam('allowscriptaccess','always'); so.addParam('allowfullscreen','true'); so.addParam('flashvars','&duration=33&file=https:\/\/www.polskieradio.pl/_files/20090407113649/2009051410121878.mp3&backcolor=000000&frontcolor=EEEEEE'); so.write('soundplayer'); {/script}

„Jak wszystkie piosenki zespołu Przepraszam, i ta jest piosenką o miłości. Jak większość naszych piosenek – o miłości nie do końca szczęśliwej. Powstała w okresie, kiedy część zespołu (dokładnie mówiąc, jego 1/5), pozostawała pod silnym wpływem twórczości nowojorskiego duetu The Fiery Furnaces. Ten właśnie wpływ – oprócz wielu innych wpływów - zaowocował tu odejściem od powszechnej struktury piosenkowej zwrotka-refren-zwrotka-refren-bridge-refren. (Odejściem o tyle łatwiejszym, że nigdy tej struktury nie stosowaliśmy.) Czarownica prowadzi nas zatem przez wielokolorowe poetyckie światy, mieniące się zróżnicowaną kaskadą dźwięków i pełne upiorów dzieciństwa. Nawet, kiedy w pewnym momencie – wraz z podmiotem lirycznym utworu – budzimy się, przebudzenie owo nie zapowiada nowego, jasnego dnia. Bynajmniej. Utwór Czarownica stawia wiele pytań i daje mało odpowiedzi. Warto zagłębić się w jego niewygodne meandry, zatopić w wypełniającym go miękkim mroku. Choć – słuchając piosenki miejmy to ciągle w pamięci – w tym straszliwym i kuszącym świecie uważać trzeba dosłownie na każdy krok.” - Przepraszam