Madonna
fot. Warner Music
Pierwszy raz w historii Madonna wystąpi dla polskiej publiczności. 15 sierpnia 2009 na warszawskim Lotnisku Bemowo artystka zaśpiewa dla nas w ramach trasy Sticky & Sweet Tour i będzie promowała ostatnią płytę - "Hard Candy".
Postanowiliśmy odświeżyć pamięć o największej gwieździe muzyki pop i przybliżyć historię jej występów, których niestety nie było nam dane oglądać na żywo. Madonna przez lata zmieniała wizerunek i bawiła się świetnie na scenie. Już w sierpniu przekonamy się, czy 50-letnia gwiazda nadal ma w sobie tyle energii co kiedyś.
Występ gwiazdy organizuje agencja koncertowa Live Nation. Sprzedaż biletów rozpocznie się 20 lutego o godzinie 10.00.
Inicjatywa Live Aid miała na celu zebranie funduszy na walkę z głodem w Etiopii. 13 lipca 1985 roku równolegle odbyły się dwa koncerty - na stadionach Wembley w Londynie i JFK w Filadelfii. Na liście uczestników znalazły się największe gwiazdy muzyki, m.in. Queen, David Bowie, U2, Elton John, Wham!, Black Sabbath, Led Zeppelin, Tina Turner, Eric Clapton. Oczywiste było, że wśród takiego składu nie mogło zabraknąć królowej muzyki pop.
Druga wielka trasa koncertowa Madonny z okazji wydanego w 1986 roku albumu "True Blue" składała się z 37 koncertów. Po raz pierwszy w karierze artystka koncertowała poza granicami USA, m.in. w Japonii, Kanadzie, Niemczech i Francji. Who's That Girl Tour promowała również soundtrack do filmu o tym samym tytule z Madonną w roli głównej.
Blond Ambition World Tour to 57 koncertów w 27 miastach Azji, Ameryki Północnej i Europy. Trasa wywołała spore emocje z uwagi na łączenie przez wokalistkę elementów religijnych i seksualnych. Mimo wielu krytycznych opinii magazyn "The Rolling Stone" ogłosił Blond Ambition Tour najlepszą trasą koncertową 1990 roku.
W 1993 roku Madonna wyruszyła w tournee The Girlie Show World Tour,
określane jako najbardziej wulgarne i naładowane seksualnie ze
wszystkich dotychczasowych. Nic dziwnego - na koncertach wokalistka
wykonywała utwory z piątego studyjnego albumu pt. "Erotica". W ramach
The Girlie Show World Tour Madonna po raz pierwszy odwiedziła oprócz
Ameryki, Europy i Azji również Australię. Inspiracją do nazwania trasy
był obraz pt. "Girlie Show" autorstwa Edwarda Hoppera.
[----- Podzial strony -----]
Drowned World Tour to piąta światowa trasa koncertowa Madonny. Po ośmioletniej przerwie artystka wybrała się na podbój świata i promowała jednocześnie dwa albumy: "Ray Of Light" z 1998 roku i "Music" z 2000. Show składał się z pięciu części: Neo-Punk, Geisha/Anime, Country/Western, Latin/Gypsy i Urban/Pimp, które różniły się stylistycznie i wizualnie i sprawiały, że występy były niezwykle ciekawe. Madonna zaskoczyła fanów nie tylko efektownym spektaklem, ale też grą na gitarze - przed rozpoczęciem trasy uczęszczała na lekcje do Monte Pittmana. Drowned World Tour okazała się najbardziej dochodową trasą koncertową 2001 roku.
To jeden z najbardziej znanych wyskoków Madonny. 45-letnia wokalistka postanowiła przypomnieć o tym, że znana jest nie tylko dzięki swoim licznym przebojom, ale też dzięki skandalom obyczajowym. W trakcie ceremonii rozdania nagród MTV Video Music Awards podczas wykonywania utworu "Hollywood" niespodziewanie pocałowała w usta towarzyszące jej na scenie Britney Spears oraz Christinę Aguilerę. Dla równowagi w tym samym roku ukazał się debiut literacki artystki - "Angielskie różyczki" - zbiór bajek dla dzieci...
W 2006 roku Madonna zdecydowała się wyruszyć w kolejną wielką trasę, która swym zasięgiem objęła Amerykę Północną, Europę i kraje azjatyckie. Artystka na 60 koncertach promowała swój jedenasty album studyjny - "Confessions On A Dance Floor" - płytę, która już w pierwszym tygodniu sprzedaży rozeszła się na świecie w rekordowej liczbie 1,2 mln kopii. The Confessions Tour okazała się najbardziej dochodową trasą koncertową w historii kobiecej muzyki rozrywkowej (260,1 mln dol. zysku).
Sticky & Sweet Tour promuje ostatni album Madonny pt. "Hard Candy". To wielkie muzyczne wydarzenie już w sierpniu 2009 odbędzie się również w Polsce - na warszawskim lotnisku Bemowo. Zdobycie biletu może się okazać bardzo trudne - ponad 80% biletów na Sticky & Sweet Tour sprzedano podczas pierwszego dnia przedsprzedaży, a kilkanaście koncertów, m.in. w Paryżu i Rzymie, wyprzedano w niecałe 30 minut!