X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Madonna

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2009 12:01
Pierwszy raz w historii Madonna wystąpi dla polskiej publiczności. 15 sierpnia 2009 na warszawskim Lotnisku Bemowo artystka zaśpiewa dla nas w ramach trasy Sticky & Sweet Tour i będzie promowała ostatnią płytę - "Hard Candy".
Madonnafot. Warner Music
Pierwszy raz w historii Madonna wystąpi dla polskiej publiczności. 15 sierpnia 2009 na warszawskim Lotnisku Bemowo artystka zaśpiewa dla nas w ramach trasy Sticky & Sweet Tour i będzie promowała ostatnią płytę - "Hard Candy".

Postanowiliśmy odświeżyć pamięć o największej gwieździe muzyki pop i przybliżyć historię jej występów, których niestety nie było nam dane oglądać na żywo. Madonna przez lata zmieniała wizerunek i bawiła się świetnie na scenie. Już w sierpniu przekonamy się, czy 50-letnia gwiazda nadal ma w sobie tyle energii co kiedyś.

Występ gwiazdy organizuje agencja koncertowa Live Nation. Sprzedaż biletów rozpocznie się 20 lutego o godzinie 10.00.


Inicjatywa Live Aid miała na celu zebranie funduszy na walkę z głodem w Etiopii. 13 lipca 1985 roku równolegle odbyły się dwa koncerty - na stadionach Wembley w Londynie i JFK w Filadelfii. Na liście uczestników znalazły się największe gwiazdy muzyki, m.in. Queen, David Bowie, U2, Elton John, Wham!, Black Sabbath, Led Zeppelin, Tina Turner, Eric Clapton. Oczywiste było, że wśród takiego składu nie mogło zabraknąć królowej muzyki pop.

"Holiday" - Live Aid, 1985


Druga wielka trasa koncertowa Madonny z okazji wydanego w 1986 roku albumu "True Blue" składała się z 37 koncertów. Po raz pierwszy w karierze artystka koncertowała poza granicami USA, m.in. w Japonii, Kanadzie, Niemczech i Francji. Who's That Girl Tour promowała również soundtrack do filmu o tym samym tytule z Madonną w roli głównej.


"Who's That Girl" - Who's That Girl Tour, Włochy 1987


Blond Ambition World Tour to 57 koncertów w 27 miastach Azji, Ameryki Północnej i Europy. Trasa wywołała spore emocje z uwagi na łączenie przez wokalistkę elementów religijnych i seksualnych. Mimo wielu krytycznych opinii magazyn "The Rolling Stone" ogłosił Blond Ambition Tour najlepszą trasą koncertową 1990 roku.


"Like A Prayer" - Blond Ambition Tour, 1990


W 1993 roku Madonna wyruszyła w tournee The Girlie Show World Tour, określane jako najbardziej wulgarne i naładowane seksualnie ze wszystkich dotychczasowych. Nic dziwnego - na koncertach wokalistka wykonywała utwory z piątego studyjnego albumu pt. "Erotica". W ramach The Girlie Show World Tour Madonna po raz pierwszy odwiedziła oprócz Ameryki, Europy i Azji również Australię. Inspiracją do nazwania trasy był obraz pt. "Girlie Show" autorstwa Edwarda Hoppera.


"La Isla Bonita" - The Girlie Show Tour, 1993

[----- Podzial strony -----]
Drowned World Tour to piąta światowa trasa koncertowa Madonny. Po ośmioletniej przerwie artystka wybrała się na podbój świata i promowała jednocześnie dwa albumy: "Ray Of Light" z 1998 roku i "Music" z 2000. Show składał się z pięciu części: Neo-Punk, Geisha/Anime, Country/Western, Latin/Gypsy i Urban/Pimp, które różniły się stylistycznie i wizualnie i sprawiały, że występy były niezwykle ciekawe. Madonna zaskoczyła fanów nie tylko efektownym spektaklem, ale też grą na gitarze - przed rozpoczęciem trasy uczęszczała na lekcje do Monte Pittmana. Drowned World Tour okazała się najbardziej dochodową trasą koncertową 2001 roku.


"Frozen" - Drowned World Tour, 2001


To jeden z najbardziej znanych wyskoków Madonny. 45-letnia wokalistka postanowiła przypomnieć o tym, że znana jest nie tylko dzięki swoim licznym przebojom, ale też dzięki skandalom obyczajowym. W trakcie ceremonii rozdania nagród MTV Video Music Awards podczas wykonywania utworu "Hollywood" niespodziewanie pocałowała w usta towarzyszące jej na scenie Britney Spears oraz Christinę Aguilerę. Dla równowagi w tym samym roku ukazał się debiut literacki artystki - "Angielskie różyczki" - zbiór bajek dla dzieci...


"Hollywood", MTV Video Music Awards 2003


W 2006 roku Madonna zdecydowała się wyruszyć w kolejną wielką trasę, która swym zasięgiem objęła Amerykę Północną, Europę i kraje azjatyckie. Artystka na 60 koncertach promowała swój jedenasty album studyjny - "Confessions On A Dance Floor" - płytę, która już w pierwszym tygodniu sprzedaży rozeszła się na świecie w rekordowej liczbie 1,2 mln kopii. The Confessions Tour okazała się najbardziej dochodową trasą koncertową w historii kobiecej muzyki rozrywkowej (260,1 mln dol. zysku).


"Erotica", The Confessions Tour, 2006


Sticky & Sweet Tour promuje ostatni album Madonny pt. "Hard Candy". To wielkie muzyczne wydarzenie już w sierpniu 2009 odbędzie się również w Polsce - na warszawskim lotnisku Bemowo. Zdobycie biletu może się okazać bardzo trudne - ponad 80% biletów na Sticky & Sweet Tour sprzedano podczas pierwszego dnia przedsprzedaży, a kilkanaście koncertów, m.in. w Paryżu i Rzymie, wyprzedano w niecałe 30 minut!

  "4 Minutes", Sticky & Sweet Tour